ADN-ul confirmă moartea lui Costea Velcev la Rânca

Analizele ADN efectuate pe rămăşiţele osoase găsite la Rânca în 16 august 2009 arată că acestea aparţin minorului Costea Velcev, băiatul de şapte ani dispărut în vara anului trecut din staţiunea amintită. Zeci de ipoteze, de la răpirea acestuia, la rătăcirea prin pădure sau aruncarea lui prin cine ştie ce gură de canal, au bântuit de atunci şi până acum printre cei interesaţi de acest caz, lucrurile fiind acum aproape clarificate, ultimul pas care mai trebuie făcut fiind cel al concluziilor pe care trebuie să le tragă procurorul de caz.

Rezultatele testelor ADN efectuate de specialişti şi trimise ieri la Parchetul de pe lângă Tribunalul Gorj arată în proporţie de aproape 100% că rămăşiţele umane descoperite la aproape 8 km de staţiune, într-o pădure, aparţin băiatului din Constanţa, venit la mijlocul lunii iulie 2009 în vacanţă cu bunicii la o cabană din Rânca. „Concluzia specialiştilor este bazata pe analiza genetică a rămăşiţelor umane găsite în zona Rânca, rămăşiţe reprezentate de fire de păr capilar şi probe osoase, cu ajutorul  căreia, astfel, au putut fi evidenţiate profile ADN care aparţin uneia şi aceleiaşi persoane de sex masculin. A fost efectuată o analiză comparativă a profilului ADN astfel evidenţiat cu profilul genetic al părinţilor minorului dispărut, cu o probabilitate de aproape 100% reieşind că rămăşiţele osoase aparţin lui Constantin Velcev”, menţionează purtătorul de cuvânt al Parchetului de pe lângă Tribunalul Gorj, procurorul Cristina Ciobanu. Aceasta spune că, în perioada următoare, procurorul de caz va formula concluziile finale în acest dosar, concluzii care se vor baza şi pe raportul formulat anul trecut de specialişti ai Institutului Naţional de Medicină Legală.

Dispariţie de neexplicat

Acum, la mai bine de un an de la consumarea acestui tragic eveniment, lucrurile sunt tot mai clare pentru opinia publică în privinţa modului în care acestea s-au consumat. Conform unui comunicat al IPJ Gorj din 21 august 2009, „decesul a survenit urmare a şocului hipotermic, cadavrul fiind ulterior devorat de către animalele sălbatice”. „În perioada imediat următoare va fi adoptată o soluţie legală de către procurorul de caz, ce va fi adusă la cunoştinţa opiniei publice, concluzie ce nu a putut fi formulată până în prezent în lipsa rezultatelor testelor ADN”, declară purtătorul de cuvânt al Parchetului de pe lângă Tribunalul Gorj.

Minorul Costea Velcev a fost dat dispărut de către bunicii săi în zona Rânca în noaptea de 22/23 iulie 2009, dispariţia lui fiind anunţată cu o întârziere de câteva ore. Primele verificări efectuate în cursul acelei nopţi în staţiune şi în zona în care erau cazaţi bunicii băiatului nu au dus la descoperirea acestuia, temperatura în noaptea de 22/23 iulie 2009 fiind de sub 10 grade Celsius. În zilele care au urmat IPJ Gorj a mobilizat în zonă sute de poliţişti, jandarmi, poliţişti comunitari, vânători şi voluntari veniţi inclusiv din ţară, fără a fi găsită vreo urmă care să ajute la descoperirea băiatului.

Primele rămăşiţe umane pe care anchetatorii le-au considerat a fi ale lui Costea Velcev au fost descoperite întâmplător pe 16 august 2009 de un bărbat aflat pe munte la cules de zmeură. Anchetatorii au prelevat atunci probe biologice în vederea realizării unor teste ADN, rezultatele acelor teste sosind acum la Parchetul de pe lângă Tribunalul Gorj.

Alte articole din Administrație: