Cere controale pe drumul de coşmar Târgu Jiu-Vâlcea

Victimele criblurii de pe DN 67 şi-au dat întâlnire joi, 10 august, la Târgu Jiu, cerând să fie despăgubite pentru pagubele suferite. Sute de şoferi s-au ales cu maşinile avariate după ce au traversat tronsonul de drum Drăgoieni-Scoarţa. În sprijinul lor vine şi deputatul USR Cătălin Drulă. Parlamentarul le reaminteşte şoferilor că se pot îndrepta în instanţă către administratorul drumului (în speţă, compania de drumuri CNAIR) pentru recuperarea pagubelor suferite din cauza criblurii.

Ion Tudor, șeful Secției Drumuri Naționale Târgu Jiu, susţine sus şi tare că nu firma care a executat lucrarea este vinovată, ci șoferii care circulă cu viteză. „Nu ajunge chinul șoferilor, dar mai avem și șefi de la drumuri care ne sfidează și ne spun că «de vină este viteza». Precum domnul Ion Tudor, șeful Drumurilor Naționale de la Târgu Jiu, care acum câteva zile se rățoia public la colegul meu Radu Miruţă de la USR Gorj care a reclamat calvarul de pe DN67 Tg. Jiu - Horezu. Domnul Tudor crede că totul e în regulă cu tratamentul aplicat pe acel drum. În primul rând, la soluţia tratamentului simplu cu criblură s-a ajuns pentru că PSD a tăiat drastic bugetul pentru întreţinerea drumurilor anul acesta. Nu sunt bani pentru soluţii mai moderne şi civilizate (precum refacerea stratului de uzură). În al doilea rând, felul cum se face acest tratament este dezastruos, nu se respectă normele din domeniu, iar compania de drumuri CNAIR asistă pasiv şi noi ne ciobim vopseaua de pe maşini şi parbrizele”, a scris Drulă pe pagina sa de Facebook.

Cere lămuriri companiei de drumuri

Potrivit parlamentarului, există un caiet de sarcini care prevede exact cum se execută această lucrare. „Se prevede exact acolo ce caracteristici trebuie să aibă şi criblura şi acea emulsie care se aşterne pe drum. Ce dozaje sunt necesare şi cum se compactează. Ce verificări de calitate trebuie făcute. Că materialul excedentar (adică pietricelele care sparg parbrize) nu trebuie să depăşească 1% şi că trebuie periat şi aspirat în maxim 24 de ore de la aplicare!”, explică deputatul USR. Drulă susţine că a trimis o solicitare către CNAIR în care cere lămuriri despre aceste aspecte.  Firma ce se ocupă de DN67 Tg. Jiu-Horezu este SONDRIO IMPEX SRL din Craiova, care a primit contracte subsecvente în valoare de 2,5 milioane lei pentru aceste tratamente, susţine parlamentarul.

CONTROALE

Deputatul USR a cerut preşedintelui şi colegilor din Comisia pentru Transporturi ca la prima şedinţă să convoace CNAIR-ul pentru a da explicaţii pentru situaţia tratamentelor cu criblură din vara aceasta: „Am solicitat directorului general CNAIR să demareze de urgenţă controale privind execuţia acestor tratamente şi să dispună sistarea lor acolo unde se execută în mod neconform”.

DESPĂGUBIRI

„Invităm reprezentanţi ai societăţii civile să ne susţină în demersul nostru de a lua atitudine faţă de abuzurile, aroganţa şi bătaia de joc pe care autorităţile locale şi centrale o au faţă de cetăţenii cinstiţi, plătitori de taxe şi impozite din această ţară. Şoferii păgubiţi pe drumul DN 67, Drăgoieni – Scoarța, sunt invitaţi joi, de la ora 12.00, pe platoul de la Debarcader, din Târgu Jiu, pentru a ne organiza în vederea recuperării pagubelor. La întâlnire o să fie prezent şi un avocat“, au anunţat organizatorii pe o pagină de socializare dedicată evenimentului. 

Galerie foto


Vizualizări: 2,159

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Politică:

Citește și: