Evoluția comerțului în mediul online

Datorită evoluţiei tehnologice din ultimii ani, activitățile noastre de zi cu zi au trecut prin schimbări considerabile. Din dorinţa de a facilita accesul publicului larg la o mare varietate de servicii, comerţul şi marketingul s-au mutat încet dar sigur către platformele online. În prezent, un procent de aproximativ 80% dintre cei ce utilizează în mod regulat mediul online au cumpărat sau vândut fie bunuri fie servicii în acest mod. Prezenţa în continuă creştere a firmelor pe internet, mai ales a celor ce fac pasul către comerţul online, este uşor de explicat datorită costurilor extrem de reduse în comparaţie cu situaţiile în care ar fi necesară închirierea unui spaţiu fizic şi acumularea tuturor documentelor pentru a-l folosi în scopuri comerciale. Mai mult decât atât, prezența online garantează o clientelă mult mai diversificată şi extinsă datorită accesibilităţii către magazinul virtual.

Beneficii atât pentru vânzător cât și pentru cumpărător

Companiile ce oferă servicii prin intermediul internetului nu sunt singurele care au de beneficiat, consumatorii fiind de asemenea avantajaţi în această situaţie. Datorită faptului că site-urile funcţionează în permanenţă, se pot realiza tranzacţii la orice oră şi în orice zi din an, fără a implica deplasarea şi respectarea programului de funcţionare a unui magazin tradiţional. În plus, platforma digitală poate fi modificată cu mare uşurinţă pentru a satisface o mare majoritate de clienţi iar competiţia strânsă din domeniu asigură preţuri în continuă scădere şi nenumărate promoţii.

În fazele incipiente ale vânzării de bunuri şi servicii în mediul online, efectuarea plății presupunea implicarea unei entităţi bancare şi utilizarea serviciului acestora în timpul orelor de lucru. Însă, tot evoluţia tehnologică a fost cea care a dictat trecerea la nivelul următor. Acest pas a fost reprezentat de către tranzacţiile instant prin intermediul cardurilor bancare, cecurilor electronice, micro-tranzacţiilor sau sistemelor online de plată securizată precum PayPal.

Un pasionat de muzică rescrie istoria!

Prima tranzacţie securizată pe internet a avut loc în anul 1994, la data de 11 august. În ciuda faptului că mulţi oameni susţin că prima vânzare utilizând mediul digital a fost făcută de către restaurantul Pizza Hut, compania și-a început comerţul online abia la finalul lunii august din acel an. Primul obiect vândut online prin intermediul tranzacţiilor securizate a fost un CD audio, respectiv o copie a albumului muzical Ten Summoner’s Tales a cântăreţului Sting. Antreprenorul Dan Kohn şi compania sa NetMarket sunt responsabili pentru primul pas într-o lume ce avea să devină parte din rutina zilnică a unora în prezent. Acest moment a primit toată atenţia media meritată, mulţi dintre jurnaliştii şi analiştii economici interesaţi de subiect susţinând faptul că acesta a reprezentat începutul unei noi aventuri echivalente cumpărăturilor dintr-un mall cibernetic.

 

Poveştile de succes a celor ce au prevăzut această schimbare de direcţie a comerţului sunt la fel de variate precum sunt şi numeroase. În special cei care au acţionat repede au avut extrem de mult de câştigat din tipul acesta de afacere. Însă chiar și în prezent transpunerea în mediul digital este un proces prin care trec din ce în ce mai multe companii iar acestea duc o luptă grea pentru a-și atrage cât mai mulți clienți. Faptul că există inclusiv servicii online de administrare a conturilor de pensii, evidențiază expansiunea incredibilă a pieței, aceasta ajungând să intereseze toate categoriile de vârstă.

Cunoștințele în domeniu – aplicate cu succes pe mai multe planuri

Pentru unii oameni, evoluţia comerţului în mediul online a reprezentat o influenţă pozitivă pentru o schimbare în carieră de mare succes. Acesta este şi cazul jucătorului brazilian de poker André Akkari, care având o pregătire în domeniul de software development şi animaţie flash, a descoperit pasiunea sa pentru jocurile de cărţi în timp ce lucra la un proiect de eCommerce. A ales să urmeze această cale şi a evoluat într-un ritm constant către a fi unul dintre cei mai buni jucători din lume, ajungând la aproape o sută de mese finale în evenimente live şi câştigând un total de peste jumătate de milion de dolari din participări la unele dintre cele mai mari turnee de acest fel. În această situație, cunoștințele din domeniul online au putut fi aplicate într-o arie de dezvoltare și îmbunătățire a strategiei pe un plan complet diferit.

Chiar dacă în zilele noastre idea de a plăti cu bani virtuali într-un mediu digital a devenit ceva normal, uneori este bine să ne uităm în trecut pentru a înţelege motivele din spatele acestei practici ce a ajuns acum să rivalizeze comerțul tradițional. Mai mult decât atât, numărul în continuă creștere a serviciilor disponibile pe internet semnifică faptul că este un domeniu în plină dezvoltare și cu siguranță va face parte din viitorul omenirii.

Vizualizări: 322

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Tendințe:

Citește și: