Gorjeanul Emil Moţa, posibil procuror general al României

Procurorul gorjean Emil Moţa este unul dintre posibilii candidaţi aflaţi în cărţi pentru a prelua şefia la nivel central a Direcţiei Naţionale Anticorupţie sau a Parchetului General. Informaţii neconfirmate oficial în totalitate pe această temă au circulat în mediile juridice în ultimele zile, fostul şef al Parchetului de pe lângă Tribunalul Gorj fiind unul dintre procurorii care aspiră la una dintre cele mai râvnite funcţii de conducere din România.

Procurorul Emil Moţa nu a dorit să facă niciun fel de comentariu pe marginea acestor informaţii, cerând un pic de răbdare, până săptămâna viitoare, Ministerul Justiţiei urmând să publice atunci o listă cu procurorii care ar trece de o preselecţie programată zilele acestea şi din rândul cărora vor proveni noii şefi de la DNA şi Parchetul General.

Dosarele se depun până luni

Până la data de 1 octombrie 2012, procurorii participanţi vor depune un dosar, dar şi un proiect privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere pentru care participă la selecţie, care se depune personal la Cabinetul ministrului justiţiei, atât pe suport hârtie, cât şi în format electronic, pe suport specific. Proiectul se va încadra într-o limită de 30 pagini, iar anexele nu vor putea depăşi zece pagini.

Procurorii participanţi la selecţie vor susţine, în perioada 2-3 octombrie 2012, un interviu care constă în: a) susţinerea proiectului privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere pentru care participă la selecţie, sub următoarele aspecte: prezentarea sintetică a unităţii/ structurii pentru a cărei conducere participă la selecţie; identificarea unor eventuale disfuncţii şi vulnerabilităţi, precum şi a soluţiilor propuse pentru prevenirea şi înlăturarea acestora; propuneri pentru îmbunătăţirea activităţii manageriale a unităţii/ structurii pentru a cărei conducere participă la selecţie; compatibilitatea planului managerial întocmit de procurorul participant la selecţie cu cel al procurorului ierarhic superior, dacă este cazul; b) verificarea aptitudinilor manageriale şi de comunicare, vizând, în esenţă, capacitatea de organizare, rapiditatea în luarea deciziilor, rezistenţa la stres, autoperfecţionarea, capacitatea de analiză, sinteză, previziune, strategie şi planificare pe termen scurt, mediu şi lung, iniţiativa, capacitatea de adaptare rapidă, capacitatea de relaţionare şi comunicare;  c) prezentarea viziunii asupra modului în care înţelege să organizeze instituţia în vederea îndeplinirii atribuţiilor constituţionale de promovare a intereselor generale ale societăţii şi apărării ordinii de drept, precum şi a drepturilor şi libertăţilor cetăţenilor; d) prezentarea viziunii cu privire la atribuţiile funcţiei pentru care participă la selecţie în ceea ce priveşte coordonarea activităţilor de prevenire şi combatere a criminalităţii în general şi a unor fenomene specifice: criminalitate organizată, corupţie, evaziune fiscală etc.; e) verificarea cunoştinţelor specifice funcţiei pentru care participă la selecţie; f) verificarea aspectelor legate de motivaţia, conduita, integritatea şi deontologia profesională, precum şi alte împrejurări rezultate din analiza înscrisurilor depuse de procurorul participant la selecţie.

Vizualizări: 151

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: