O nouă metodă pentru reducerea fraudelor din sănătate

Asiguraţii gorjeni pot să-şi verifice serviciile medicale de care au beneficiat într-un anumit interval de timp. Asta în baza unei cereri adresate Casei de Asigurări de Sănătate. Reprezentanţii instituţiei spun că în cazul în care vor fi raportate servicii medicale neefectuate, medicilor respectivi le vor fi reziliate contractele.

Gorjenii care cotizează la sănătate pot solicita, începând cu această lună, verificarea serviciilor medicale de care au beneficiat într-un anumit interval de timp. Această măsură a fost luată la nivel naţional pentru a elimina cazurile de raportare a unor prestaţii neefectuate.

Reprezentanţii Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Gorj spun că de multe ori au existat situaţii în care serviciile medicale raportate spre decontare nu corespundeau cu realitatea. Asiguraţii se trezeau că au beneficiat de consultaţii, de trimiteri sau de reţete fără să fi trecut pe la medic, iar dacă aceste situaţii nu ajungeau şi la cunoştinţa Casei, medicii în cauză nu puteau fi traşi la răspundere. Astfel, persoana care are suspiciuni în legătură cu corectitudinea medicului de familie poate depune o cerere scrisă la sediul CAS prin care să solicite verificarea serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale de care a beneficiat. De asemenea, se poate mai poate solicita şi verificarea plăţilor către fondul naţional unic de asigurări de sănătate. “Această măsură nu poate să fie decât în sprijinul nostru, în calitate de instituţie care are obligaţia de a susţine interesele asiguraţilor pe care îi reprezintă. Vom informa asiguraţii cu privire la dreptul lor de a solicita verificarea serviciilor medicale raportate pe numele lor, iar în cazul în care aceştia constată că ele nu corespund cu realitatea, pentru că ei o ştiu cel mai bine, pot face sesizare şi noi vom rezilia contractul cu medicul respectiv. În acest fel vom descuraja şmecheriile furnizorilor de servicii medicale”, a declarat Daniel Şurlea, director în cadrul CAS Gorj.

CERERE

CAS Gorj îi anunţă pe asiguraţi că informaţiile le vor fi puse la dispoziţia doar în baza unei cereri scrise, datată şi semnată personal de solicitant, care va fi depusă la sediul instituţiei. Asiguratul va trebui doar să se legitimeze cu CI/BI, iar la cerere este obligatoriu să anexeze copia actului de identitate. Până în momentul de faţă, la CAS Gorj nu s-a înregistrat nici o cerere privind verificarea serviciilor medicale ale vreunui asigurat, după cum a precizat Daniel Şurlea.

Vizualizări: 138

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Comunitate:

Citește și: