Presiune mare pe echipele din Liga 2 pentru a rezista

FRF a decis că, în cazul cluburilor clasate pe pozițiile 7-18 în Liga 2, acestea nu vor mai disputa niciun meci în competiție în actualul sezon, urmând ca nicio echipă din eșalonul secund să nu retrogradeze. Oficialii FRF au însă temeri cu privire la aceste echipe care trebuie să reziste până la finalul lunii august, când s-ar putea relua competiţiile pentru un nou sezon.

FRF a decis că cele şase cluburi aflate în lupta pentru promovarea în Liga 1, singurele care au solicitat licența pentru participarea în Liga 1 în sezonul 2020-2021, să dispute un play-off constând în 5 etape, o singură manșă, cu mențiunea că echipele de pe primele trei poziții vor disputa 3 din cele 5 jocuri pe teren propriu. Clasamentul va fi actualizat cu rezultatele din aceste ultime 5 runde în urma înjumătățirii punctelor acumulate până la data de 16 martie 2020. Federaţia nu îşi face probleme în privinţa acestor echipe, trei dintre ele urmând să promoveze în Liga 1 unde vor primi bani din drepturile tv, ci este îngrijorată de restul cluburilor care nu mai sunt în compeţii până în august, sponsorii nu mai investesc iar autorităţile locale nu le mai ajută în perioada de pandemie.

Președintele FRF Răzvan Burleanu este de părere că presiunea cea mai mare va fi pe echipele care nu vor mai juca în acest sezon, adică ocupantele locurilor 7-18, fiindcă vor trebui să se descurce până, cel mai probabil la finalul lunii august, fără să mai dispute vreun meci oficial.

Este vorba de Metaloglobus București, SCM Gloria Buzău, Farul Constanța, ACS Viitorul Târgu Jiu, ASU Politehnica Timișoara, Dunărea Călărași, Ripensia Timișoara, Universitatea Cluj, CSM Reșița, Concordia Chiajna, FK Csikszereda și Pandurii Târgu Jiu, ocupantele locurilor 7-18 în Liga 2 după 24 de etape trecute din această ediție. Teoretic aceste echipe vor rămâne în Liga 2 și în sezonul următor dar nu se ştie încă dacă vor rezista până atunci, după ce statul nu le va mai plăti şomaj tehnic pentru jucători şi personal.

Din cauza situației create de pandemie Federația Română de Fotbal și-a asumat rolul de a lua decizii imprevizibile la Liga 2 și de a adopta măsuri spre binele fotbalului pe termen mediu și lung însă nu ajută deloc financiar cluburile din Liga 2. Deciziile au fost luate într-un mod transparent, în urma dialogului cu membrii afiliați, aceștia completând și un chestionar online, astfel încât Federația Română de Fotbal a cunoscut în detaliu situația fiecărui club și modul în care a fost afectat de pandemia COVID-19.

Vizualizări: 683

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Sport: