Şi pe Transalpina a venit iarna

Temperaturile înregistrate ieri la Târgu Jiu în jurul valorii de 10 grade au fost unele destul de ridicate în comparaţie cu cele din vârful muntelui, ploaia căzută în oraş, prima după luni bune de secetă, transformându-se în ninsoare la Rânca şi pe Transalpina. Şoseaua a cărei modernizare va fi gata anul viitor a fost ieri acoperită cu un strat de câţiva centimetri de omăt proaspăt căzut, puţini fiind cei are s-au mai încumetat să meargă cu maşinile pe traseul la care visau de luni bune să îl vadă. „Am venit în tricou cu mânecă lungă, ce să-i facem-! Ştiam că ajungem la munte, dar nu ne aşteptam chiar la zăpadă. Am vrut să trecem Transalpina, dar nu se poate. E îngheţat pe jos şi nu se poate. Sunt unii opriţi pentru poze, dar nici noi nici ei nu ne-am aventurat mai departe”, a spus Dănuţ Popescu, un turist venit din capitală. Un alt bucureştean dornic de munte şi interesat să vadă şi altceva decât Valea Prahovei a mărturisit că nici el nu s-a riscat. „Am stat week-end-ul acesta la o cabană de jos din Rânca şi am zis să încercăm să trecem, dar când am văzut maşinile că se întorc ni s-a făcut frică, e şi frig, nici cauciucuri de iarnă nu avem. Suntem trei maşini şi ne ducem înapoi la cabană acum că nu ne rămâne altceva de făcut”, a spus Victor Fota. Turişti precauţi ca el au mai fost şi alţii, cu zecile, maşinile făcând cale întoarsă, viteza de deplasare fiind oricum una redusă.