Vrea să dea lovitura în Europa cu vinul de mure „made in Ţicleni”

Abund Berry este cel mai nou brand apărut pe piaţa din România în materie de vinuri. Şi nu orice vinuri, ci unul cu totul special: vin de mure. Şi unde mai pui că este produs pe meleagurile gorjeneşti, în Ţicleni, iar cel care a pus bazele afacerii este un tânăr de doar 21 de ani, din localitate. Ionel Burtea este student la ASE Bucureşti şi deţine la Ţicleni o plantaţie de cinci hectare cu mure şi alte câteva zeci de ari de zmeură. Tânărul antreprenor duce în prezent o campanie de promovare a vinului cu ajutorul obiectivelor turistice, iar în scurt timp se gândeşte că cucerească şi piaţa din Europa.

Povestea Abund Berry a început în urmă cu trei ani, când familia tânărului Ionel Burtea a plantat la Ţicleni un hectar de mure. Acum deţine cinci hectare şi în jur de 30 de ari de zmeură. Din mure produce nu doar dulceţuri, ci şi un vin de excepţie, un vin degustat deja de o bună parte de cumpărătorii din România, iar feed-back-ul a fost extrem de pozitiv. Este vin unic în România, spune tânărul antreprenor, asta pentru că în ţara noastră nu există mari plantaţii de mure. „Este o investiţie ce depăşeşte 20.000 de euro. Dacă la vinul de struguri se foloseşte mustul, aici se foloseşte pulpa la fermentaţie, rămâne cu totul, este un proces complicat. Să ajungi să produci 100 de mii de sticle pe an, investiţia ar fi foarte mare, pe puţin un milion de euro. Vinul se consumă rece, se păstrează la rece. În România nu există un astfel de produs, pentru că nu există nici plantaţii. Ca să ajungi la un produs finit trebuie să ai plantaţia”, spune Ionel Burtea.

Planuri îndrăzneţe cu bani europeni

Aflat la început de drum, dar cu gânduri mari de viitor, tânărul de doar 21 de ani vrea să dezvolte la Ţicleni o afacere cu bani europeni: plantaţie, fabrică, logistică şi punct de desfacere. Planurile sunt îndrăzneţe şi pentru că începând de anul acesta plantaţia intră pe rod şi ar putea cultiva până la 20 de tone de mure în sezon. „Eu vreau să atrag fonduri europene pentru plantaţie, fabrică, logistică şi punct de desfacere. Îmi doresc să fac un brand din asta, ideea este să satisfaci întâi piaţa naţională şi abia apoi să te gândeşti la export, pentru că dacă te gândeşti la export din prima, o să ajungi să fi controlat de un singur client. Targetul meu acum este să ajung la clientul final, să văd profilul şi dorinţa lui”, a mărturisit tânărul antreprenor.

Vinul de mure, promovat în puncte turistice

Pentru că legislaţia din România nu-i permite să atragă fonduri pentru băuturi alcoolice, tânărul antreprenor a decis că ar fi mai bine să lucreze cu un investitor cu care să ajungă pe piaţa din Europa. „Pe parte de vinuri în curând deschid o altă firmă, o să lucrez cu un investitor, vreau să încep naţional şi apoi european. Pe partea de campanie nu ne-am stabilit un target, este un parteneriat strategic în care să creştem împreună într-o companie care are mai multe start-up-uri. Astfel de oameni i-am cunoscut la conferinţe, pur şi simplu”, spune Ionel Burtea.

Chiar în prezent, echipa Abund Berry încearcă să promoveze produsul prin intermediul unei campanii de promovare a operelor turistice. Evident, operele brâncuşiene au fost prinse în schemă. „Brandul Abund Berry, puţină filosofie în spate. Este un logo făcut dintr-o poveste, «abund» vine de la abundenţă, «berry» în engleză fructe de pădure. Partea de galaxie, mie îmi place foarte mult Brâncuşi, Coloana Infinitului, asta doresc să fac «o abundenţă de fructe de pădure». Profitul este inexistent la început, tot ce câştig, reinvestesc”, ne spune tânărul student.

Birocraţia, cea mai mare provocare

Şi cum în România nimic nu este uşor, Ionel Burtea mărturiseşte că cea mai mare provocare în acest proiect a fost birocraţia. „Fiecare zi este o provocare, cred că cea mai mare provocare o am cu instituţiile statului, autorităţile locale nu înţeleg că binele unei persoane înseamnă implicit binele comunităţii. Sunt pasionat de antreprenoriat şi de partea aceasta economică de mult timp, sunt student în ultimul an la ASE în Bucureşti. Făceam bişniţă de mic, vindeam lucruri, îmi plăcea chestia asta. Acum o fac la un alt nivel, aşa au început toţi, până la urmă, nu este o ruşine. Marile companii la fel au pornit”, a mai spus Ionel Burtea.

VIN

Berry Wine este un vin de mure demi-dulce, cu o alcoolemie de 12%, care mai există în prezent în Statele Unite, Portugalia şi chiar Republica Moldova. Preţul unui astfel de vin este de 50 lei sticla de 750 ml.

Galerie foto



Vizualizări: 7,796

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Oameni, locuri, povești:

Citește și: