Asistenţii sociali din primării nu au studii de specialitate

Anchetele sociale şi situaţiile copiilor cu probleme din localităţile Gorjului sunt făcute de persoane care mai au o mie de lucruri de făcut în primărie. Pe lângă funcţia de secretar, jurist, referent şi alte posturi, angajaţii mai fac şi muncă de asistenţă socială. Majoritatea dintre ei au absolvit alte facultăţi nicidecum în domeniul asistenţei sociale. Anual la Direcţie de Asistenţă Socială şi Protecţia copilului sunt organizate cursuri pentru asistenţii sociali la care nu participă nimeni.

Mai toate primăriile din judeţul Gorj au angajaţi la compartimentul de asistenţă socială salariaţi care nu au studii de specialitate. Prin dispoziţii date de primari, atribuţiile de asistent social sunt luate de către ingineri, jurişti sau referenţi. „La nivelul autorităţilor locale compartimentul de asistenţă socială nu este foarte bine pus la punct. Cei care lucrează la acest compartiment, primesc atribuţii de asistenţă socială prin dispoziţie a primarului, dar nu au competenţă. Majoritatea sunt ingineri, jurişti sau au alte specializări”, a declarat Corina Drăgan, jurist în cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Gorj.

Asistentul face şi pe secretarul, juristul...

De exemplu, la primăria Turcineşti atribuţiile asistentului social le are o angajată care are o diplomă de inginer şi are două mastere în educaţie tehnologică şi ştiinţe politice. „Eu sunt inginer de profesie, dar am făcut un master la Universitatea „Constantin Brâncuşi” pe Educaţie Tehnologică şi Biologie şi un master la Bucureşti la SNSPA pe ştiinţe politice în administraţia locală. Prin dispoziţia domnului primar am preluat atribuţiile de la compartimentul de asistenţă socială. Pe lângă toate activităţile pe care le fac în acest compartiment mă ocup şi de arhivă, câteodată mai ţin locul secretarei şi alte activităţi date de către domnul primar prin dispoziţie”, a declarat Luminiţa Bălăşoiu.

Reprezentanţii Direcţiei de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului susţin că anual fac cursuri pentru asistenţii sociali din primării. „Noi de patru ani de zile anual organizăm cursuri de perfecţionare a asistenţilor sociali. De obicei aceste cursuri se desfăşoară în luna octombrie-noiembrie, tocmai pentru că asistenţii sociali din administraţia publică locală nu au toţi studii de specialitate“, a declarat Ninela Gruia, director adjunct al DGASPC Gorj.

Puţini angajaţi din primării care au atribuţii de asistenţi sociali au făcut aceste cursuri.

Vizualizări: 147

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Comunitate:

Citește și: