Condiţii aproape imposibile pentru acreditarea spitalului din Târgu Jiu

Patru din cele opt spitale din Gorj au trecut cu brio vizita comisiei de acreditare. În condiţiile în care spitalele mici au reuşit să se conformeze, Spitalul Judeţean Târgu Jiu este la ultima amânare. Vizita comisiei este programată pentru primul trimestru al anului 2016, însă conducerea spitalului crede că va fi obţinută acreditarea, dar cu un plan de conformare, asta din cauză că o parte din indicatorii impuşi nu pot realizaţi în timp util. Cea mai mare problemă pentru Spitalul Judeţean o reprezintă circuitele, care necesită lucrări serioase la infrastructura clădirilor. Spitalele care nu vor reuşi să obţină acreditarea vor pierde contractele cu Casa de Sănătate. Reprezentanţii CAS Gorj spun că nici un spital din judeţ nu ar reuşi să funcţioneze fără finanţarea Casei.

Spitalul Judeţean Târgu Jiu nu este pregătit pentru a primi vizita comisiei de acreditare, deşi în primele luni ale anului viitor expiră ultimatumul acordat de Ministerul Sănătăţii. Asta în condiţiile în care s-au făcut în ultimele luni dotări de peste 8 milioane de lei şi s-a reuşit acoperirea deficitului de medici. Potrivit conducerii spitalului, nu va putea fi rezolvată problema circuitelor nici măcar până la sfârşitul anului viitor. „Comisia ne va anunţa vizita cu două săptămâni înainte, dar mai târziu de trimestrul I 2016 nu o mai putem amâna. După experienţa pe care o am cred că vom lua acreditarea, dar cu plan de conformare. Aceste circuite ale pacienţilor şi aparţinătorilor nu corespund în acest moment din cauza clădirilor. Cele trei clădiri ale Spitalului Judeţean sunt foarte vechi, au fost construite la nişte standarde care nu corespund celor actuale, iar în aceste condiţii trebuie nişte investiţii majore pentru a asigura circuitele pacientului, aparţinătorului, lenjeriei murdare, etc.”, a declarat Tiberiu Tătaru, managerul Spitalului Judeţean Târgu Jiu.

Pentru a putea fi realizate circuite separate pentru aparţinători şi pacienţi trebuie investiţii serioase în infrastructura spitalului. „Holurile ar trebui să fie mai largi, iar locurile pe unde umblă pacienţii să nu se intersecteze cu cele pentru aparţinători. De asemenea, trebuie să avem lifturi special pentru pacienţi şi lifturi special pentru aparţinători. Trebuie modificată infrastructura spitalului. În bugetul de anul viitor voi prinde sume pentru a coopta un arhitect care să facă un proiect în acest sens. Astfel de lucrări vor trebui făcute la Spitalul de pe strada Progresului şi la Spitalul de pe Tudor Vladimirescu, unde avem lifturi. La Pasarelă e mai simplu şi mai uşor de făcut aceste circuite pentru că acolo e un spital pavilionar”, a mai precizat Tiberiu Tătaru.  

CONDIŢIE

Spitalele care nu vor obţine acreditarea vor pierde finanţarea de la Casa de Asigurări de Sănătate. „Teoretic spitalele pot funcţiona şi fără acreditare, dar este foarte greu să rezişti fără un contract cu Casa de Asigurări. Inclusiv clinicile mari din ţară au şi contracte cu Casa de Sănătate. Într-un oraş cum este Târgu Jiu, este greu de crezut că ar putea funcţiona un spital fără un contract cu CAS”, a declarat Daniel Şurlea, director CAS Gorj.

ACREDITATE

Doar patru dintre cele opt spitale din judeţul Gorj, au obţinut acreditarea până în momentul de faţă. Este vorba de Spitalul Orăşenesc Novaci, Spitalul de Pneumoftiziologie „Tudor Vladimirescu”, Spitalul Municipal Motru şi Spitalul Orăşenesc de Urgenţă Târgu-Cărbuneşti. Urmează să obţină acreditarea spitalul din Rovinari.

Vizualizări: 181

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Comunitate:

Citește și: