Noul Cod Penal, aplicat pentru „Lotul Fluerătoru”

Colegii de dosar ai liderului sindical Cristea Fluerătoru sunt, împreună cu acesta, sub control judiciar, un termen nou introdus de Codul Penal intrat în vigoare la 1 februarie.

Sandu Gheorghe Benga, Nicolae Giuran, Vasile Crețan și Florentin Pătru, alături de Fluerătoru, au de respectat o serie de interdicții până la finalizarea judecării dosarului, lui Pătru fiindu-i respinsă la ultimul termen de judecată cererea de revocare a interdicției de a părăsi localitatea Motru. Restricțiile impuse de instanță pentru cei sus-menționați sunt asemănătoare cu cele din vechiul Cod Penal, dar diferite ca și mod de exprimare și al noilor termeni pe care magistrații trebuie să îi folosească de acum încolo.

Astfel, de acum  încolo, cei cinci trebuie să se prezinte la judecătorul de cameră preliminară sau la instanța de judecată ori de câte ori este chemat, să informeze de îndată judecătorul de cameră preliminară sau instanța cu privire la schimbarea locuinței, să se prezinte la Poliția orașului Motru, conform programului de supraveghere întocmit de organul de poliție sau ori de câte ori este chemat, dar și să nu depășească granițele țării decât cu încuviințarea prealabilă a organului judiciar. Cât despre mersul procesului, progresele nu sunt deosebite atâta timp cât o expertiză este așteptată de o bună bucată de timp, acum judecătorul de caz dispunând înlocuirea expertului Ion Croitoru cu Livia Basarabă.

În plus, nici martorii nu se prea grăbesc să vină să depună mărturie, unii fiind amenințați cu amenda dacă la termenul viitor nu vin pentru a spune ce știu despre acest caz. Dosarul vizează, reamintim, modul în care a fost modernizat în urmă cu vreo 7 ani, pe timp de iarnă, drumul dintre Miculești și Ploștina, asfaltul turnat atunci transformându-se în niște cratere pe care nu le-a astupat decât zăpada din ultima vreme. Anchetatorii au stabilit că lucrările au fost de mântuială, dar pentru ele s-ar fi încasat bani frumoși, drumul degradându-se și în condițiile în care pe aici au circulat camioane de mare tonaj care, în mod normal, nu aveau voie să se deplaseze pe o șosea concepută pentru mașini cu greutate de maxim 7,5 tone.

Vizualizări: 160

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Eveniment:

Citește și: