Primarii au găsit soluţii să angajeze pe posturile blocate de guvern

Ideea înfiinţării sau aderării la o Asociaţie Intercomunitară de Dezvoltare surâde tot mai mult primarilor care sunt obligaţi să facă angajări pentru a-şi putea îndeplini obiectivele stipulate în proiectele cu finanţări europene. În momentul de faţă, aceasta este singura soluţie pentru ca Primăria Alimpeşti să scape de faliment, după ce a amenajat în comună un Centru de Informare Turistică. Pentru a nu fi puşi în aceeaşi situaţie primarii gorjeni îşi iau din timp măsuri de precauţie.

Primăria comunei Alimpeşti poate scăpa de la faliment doar în condiţiile în care va înfiinţa sau va adera la o Asociaţie Intercomunitară de Dezvoltare. Asta întrucât nu a obţinut aprobare pentru a angaja cele trei persoane impuse de proiectul european pentru funcţionarea Centrului de Informare Turistică. În caz contrar, primăria va trebui să plătească Uniunii Europene peste 4 miliarde de lei vechi plus penalităţi.

Potrivit prefectului Claudiu Teodorescu, Primăria Alimpeşti a fost păsuită pentru încă patru luni. „S-a ajuns la o înţelegere cu cei de la SAPARD Craiova şi am reuşit să obţinem o prelungire cu încă patru luni a termenului până la care trebuiau să fie făcute angajări. În această perioadă ne vom zbate cu toţii pentru a putea rezolva ceva”, a precizat Claudiu Teodorescu.

Posturi blocate şi la primăriile cu bani

În aceeaşi situaţie cu Alimpeştiul se află mai multe primării din judeţ printre care Ioneşti şi Târgu Jiu. Pentru a evita o astfel de problemă, primarii îşi iau măsuri de precauţie încă faza de demarare a proiectelor cu finanţare europeană. Edilul local de la Turceni spune că aluat legătura cu primarii din zona sa pentru a înfiinţa o Asociaţie Intercomunitară de Dezvoltare. „Urmează să semnăm contractul de finanţare pentru Campus, valoarea investiţiei ridicându-se la 150 de miliarde de lei vechi. Deşi suntem în faza de evaluare a proiectului ne luăm încă de pe acum măsuri de precauţie pentru a nu ajunge în aceeaşi situaţie precum Primăria Alimpeşti. Pentru a nu avea probleme trebuie să angajăm un manager de proiect. Am luat legătura cu primarii din zonă ca să înfiinţăm o asociaţie pentru a putea face angajări. Primăria Turceni are fonduri pentru a suporta salariile oamenilor, însă nu putem face angajări deşi am solicitat acest lucru de mai mult timp”, a declarat Dumitru Gîlceavă, primarul de la Turceni.

Aşteaptă deblocarea posturilor ca pe aer

Deblocarea posturilor ar reprezenta o gură de oxigen pentru majoritatea primăriilor din judeţ. „Avem nevoie urgentă de deblocarea unor posturi pentru a ne desfăşura activitatea în condiţii normale. Ne trebuie un auditor intern şi un consilier juridic. De asemenea, am solicitat 12 posturi (asistenţi medicali, infirmier, psiholog, bucătar) pentru a putea suplimenta numărul de locuri la creşa-cămin. Avem foarte multe solicitări din partea părinţilor, dar nu putem primi copiii pentru că nu avem personal”, a declarat Dumitru Gîlceavă. Şi la Prigoria sunt vacante două posturi: unul de asistent social şi celălalt la impozite şi taxe, după cum a precizat primarul Emil Răgman. Şi Primăria Logreşti aşteaptă deblocarea a şapte posturi. „Avem nevoie de trei posturi la Poliţia Locală şi patru posturi de muncitori. Sperăm să se deblocheze cât mai repede”, a declarat Ion Băluţă, primarul comunei Logreşti.   

Vizualizări: 177

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Comunitate:

Citește și: