Şefii instituţiilor de control, muştruluiţi de prefect

Claudiu Teodorescu, prefectul judeţului Gorj, i-a luat la rost pe directorii instituţiilor deconcentrate cu atribuţii de control din cauză că ignoră materialele de prevenţie, activitatea acestora limitându-se doar la amenzi. Acesta consideră că agenţii economici sunt prea des verificaţi într-o perioadă în care se descurcă foarte greu din punct de vedere financiar.

Prefectul este nemulţumit din cauză că directorii nu au pus în aplicare deciziile luate în urmă cu trei luni, când li s-a impus să răspândească în teritoriu pliante cu privire la îndatoririle angajatorilor. „Mă deranjează faptul că directorii instituţiilor de control nu duc la îndeplinire deciziile luate împreună. În urmă cu trei luni am discutat că ne vom axa mai mult pe activitatea de prevenţie. În acest scop fiecare instituţie trebuia să realizeze pliante sau alte materiale informative în care să  specifice exact ce trebuie să facă un angajator, ce nu trebuie să facă şi care sunt cuantumurile amenzilor pe care le riscă în situaţia în care vor încălca prevederile legale”, a declarat Claudiu Teodorescu.

Prefectul consideră că acţiunile de control sunt prea dese şi că amenzile sunt prea repede aplicate în condiţiile în care angajatorii nu sunt informaţi suficient de mult. „Mi se par cam dese şi cam radicale controalele. Faceţi materiale de prevenţie şi informare şi da-ţi-le mai întâi angajatorilor şi abia apoi daţi amenzi. Să pui bir şi să dai amenzi e simplu. Am cerut ca pliantele să ajungă în teritoriu, însă până acum doar Inspectoratul Teritorial de Muncă le-a realizat”, a precizat Teodorescu.

Banii principala problemă

Prefectul este conştient că majoritatea directorilor de instituţii dau vina pe lipsa banilor când se pune problema de a realiza pliante. „Sunt sigur că veţi spune că nu bani pentru realizarea pliantelor sau a altor materiale de acest gen, însă informaţiile pot fi trecute pe o coală A4 şi nu neapărat pe pliante color”, a declarat Claudiu Teodorescu. Unii dintre şefii instituţiilor de control spun că vor solicita fonduri pentru realizarea de pliante la superiorii lor de la nivel central. „Vom solicita fonduri în vederea emiterii de broşuri informative la nivel superior. Noi nu suntem abilitaţi să facem cheltuieli la nivelul judeţului Gorj, având în vedere că suntem regionalizaţi. Instituţia noastră emite broşuri informative în fiecare an de Ziua Consumatorului”, a precizat Daniela Michi, comisar şef al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Gorj. Aceasta a recunoscut faptul că în perioada sărbătorilor de iarnă, controalele au fost mai dese ca în alte perioade ale anului. „Într-adevăr, controalele au fost mai dese, mai ales în perioada sărbătorilor de iarnă. Amenzile nu sunt însă exagerate şi sunt aplicate acolo unde sunt probleme grave. Nu-i iertăm pe agenţii economici care comercializează produse cu termenul de valabilitate expirat. Pe lângă acţiunile de control, instituţia noastră face şi consilierea operatorilor economici”, spune Daniela Michi.

Nu se simt cu musca pe căciulă

O parte dintre directorii instituţiilor de control nu se simt vizaţi de apostrofările prefectului. „Nu cred că noi am fost vizaţi de către domnul prefect pentru că suntem o instituţie care se ocupă de prevenţie 100%, iar acolo unde întâlnim nereguli aplicăm sancţiuni. După părerea mea, controalele instituţiei noastre sunt puţine şi se numesc evaluări. Anul trecut am recoltat peste 2000 de probe de la agenţii care nu altă posibilitate să-şi certifice produsele. Avem foarte multe pliante şi am avut întâlniri la care au participat sute de agenţi economici. Va trebui să reluăm unele proceduri pe care deja le-am implementat la agenţii economici”, a declarat Ion Iliuţă, directorul Direcţiei Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Gorj.

Vizualizări: 130

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: