Producătorul Barbie colaborează cu OpenAI pentru o nouă generație de păpuși inteligente

Mattel, producătorul păpușii Barbie, a anunțat un parteneriat inovator cu OpenAI, compania din spatele ChatGPT, pentru a integra inteligența artificială în gama sa de jucării. Noua generație de păpuși va putea purta conversații interactive personalizate, adaptate în timp real la interesele și stilul de comunicare al fiecărui copil, potrivit Financial Times.

„Colaborarea cu OpenAI este un pas firesc în misiunea noastră de a îmbina joaca cu tehnologia de ultimă generație”, a declarat Ynon Kreiz, CEO Mattel, scrie STIRI-EXTERNE.COM.
„Ne dorim jucării care nu doar distrează, ci și educă și inspiră copiii prin inteligență conversațională.”
Lansare estimată în 2026
Primele păpuși cu funcții AI sunt așteptate pe piață în 2026. Reprezentanții companiei au transmis că părinții vor avea la dispoziție instrumente de control și siguranță, pentru a monitoriza și gestiona interacțiunile dintre copil și păpușă.

„Vrem ca aceste jucării să susțină dezvoltarea socio-emoțională a copiilor într-un mod sigur și controlat”, a spus Lisa McKnight, vicepreședinte executiv Mattel.
Psiholog: „Nu păpușa e problema, ci lipsa de conectare părinte-copil”
Totuși, nu toți specialiștii privesc pozitiv această evoluție. Psihologul Ana Postelnicu avertizează că părinții ar trebui să fie vigilenti și implicați activ în utilizarea acestor tehnologii.

„Copiii nu au nevoie de jucării inteligente care să vorbească cu ei, ci au nevoie de părinți implicați și conectați emoțional. Nu putem opri progresul tehnologic și nici nu ar fi bine, dar putem alege cum îl folosim și cum îi ghidăm pe copii să facă alegeri sănătoase”, subliniază ea.
În contextul actual, în care copiii folosesc deja AI pentru teme și proiecte școlare, vârsta de acces la astfel de tehnologii scade constant. Asta nu este automat un lucru rău, spune psihologul, „atâta timp cât are loc sub supravegherea părinților”.

Vizualizări: 266

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Tendințe:

Citește și: