Cum se descurcă spitalele din Gorj cu banii

În timp ce managerul Spitalului Orășenesc Târgu-Cărbunești anunța că unitatea medicală este în pragul falimentului și a cerut sprijin pentru ca activitatea de aici să poată continua, la restul spitalelor din Gorj lucrurile merg bine. ...

Spitalul Orășenesc din Novaci a încheiat anul trecut cu excedent bugetar iar activitatea aici se desfășoară cu jumătate din numărul de posturi prevăzute în organigramă.

"Nu știu ce să spun despre ce se întâmplă la Spitalul din Târgu-Cărbunești, însă toți avem și momente bune, dar și proaste. Poate este vorba de sporurile de urgență care li se acordă angajaților. În acest moment, noi cheltuim cam 65-70% din buget pentru salarii. Am avut și noi probleme, dar ne-am redresat, în sensul că am renegociat contractul cu CJAS, am făcut acte adiționale, ne-am coordonat bine activitatea și am făcut economii acolo unde s-a putut, de exemplu la bucătărie, nu la medicamente. În organigramă avem 315 posturi și noi funcționăm cu 165 de angajați. Trebuie să fim foarte atenți la ce bani avem în pungă și cât cheltuim. Spitalul trebuie să primească ajutor atât din partea autorităților locale, cât și de la minister pentru a depăși momentul", a declarat managerul spitalului din Novaci, Emil Grigore.

Și la Spitalul de Pneumoftiziologie "Tudor Vladimirescu" din Runcu lucrurile merg bine.

"Nu știu care este situația de la Târgu-Cărbunești. Pot să vă spun că noi cheltuim lunar cam 80% din buget pe salarii. Nu avem probleme financiare, deși avem 220 de paturi și ni se decontează servicii pentru 176 de paturi. Avem 164 de salariați, iar în organigramă avem 188 de posturi", a declarat Ion Ciochină, managerul unității medicale.

Managerul Spitalului Orășenesc din Bumbești-Jiu consideră că este necesară reorganizarea personalului la spitalul aflat în pragul falimentului.

"Nu cred că se poate închide spitalul, dar trebuie făcută o reorganizare urgentă. În contextul în care cheltuielile de personal sunt atât de mari la Târgu-Cărbunești, aceasta este singura soluție: reorganizarea. Dacă nu se face, problema se va rezolva pe moment, dar se va repeta la nesfârșit. La noi, cheltuielile de personal reprezintă 80% din buget, dar aceasta după măririle din ianuarie. Avem 140 de angajați în spital și 178 în organigramă, dar, fiind economist de meserie, am zilnic o imagine a situației financiare a spitalului", a spus Aurel Stolojanu.

Vizualizări: 1,625

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: