Anunță reorganizarea activității turistice din primăria Târgu Jiu. Externalizarea ar fi o soluție 

Viceprimarul municipiului Târgu Jiu, Adrian Tudor, anunță o schimbare semnificativă în modul în care orașul își va promova turismul. Acesta propune reorganizarea actualului centru de promovare turistică și trecerea la un model european, bazat pe parteneriate între administrație și mediul privat, sub forma unui Organism de Management al Destinației (OMD). 


Adrian Tudor mai susține că una dintre soluții ar fi "externalizarea serviciilor turistice", inclusiv a ghizilor, către firme private, capabile să asigure flexibilitate și performanță.


"Dacă ai un serviciu de promovare, acesta poate fi externalizat și, în momentul în care îl dai unei echipe din mediul privat, profesionistă, cu care negociezi pe niște valori și raportări, atunci va deveni foarte eficient”, a declarat acesta la Radio Infinit.


Adrian Tudor a vorbit și despre  implicarea directă a primăriei în activități comerciale, cum ar fi vânzarea de suveniruri.


"Primăria nu trebuie să mai vândă magneți de frigider, de exemplu. Fără să ne dăm seama, creăm anumite monopoluri și nu dăm șansă privatului să se extindă. Un angajat al primăriei de exemplu de la suveniruri lucrează 8 ore. Privatul își gestionează timpul pentru a avea profit, aici ai vânzări, nu ai vânzări, nu contează, salariul merge", a subliniat viceprimarul Adrian Tudor.

El susține organizarea sub forma unui organism de management al destinației.

"Modelul care ne arată că pot funcționa lucrurile este modelul Germaniei, Franței, unde nu trebuie să mai existe centre de turism care să funcționeze în aparatul primăriei. Ele trebuie să existe ca OMD-uri", a declarat Adrian Tudor.


Noul organism ar urma să fie finanțat din taxa de digitare a orașului, taxa hotelieră și alte venituri  și să includă în conducere reprezentanți ai sectorului Horeca și ai hotelierilor, care ar avea un rol activ în deciziile privind promovarea orașului.


"Va deveni mult mai eficient acest aparat al Centrului de Promovare Turistică. Cel din cadrul primăriei nu va fi desființat, dar va fi reorganizat. Vreau ca hotelierii să fie implicați, să facă parte din acest OMD și să își spună punctul de vedere”.


Viceprimarul atrage atenția și asupra problemelor de eficiență din actualul sistem administrativ, unde legislația îngreunează luarea de măsuri împotriva angajaților ineficienți.


"Un angajat care nu face nimic, pe acela e cel mai greu să îl dai afară. Legislația e făcută în așa manieră încât avem proceduri pentru proceduri, iar cine suferă e comunitatea”.

Vizualizări: 591

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: