Primăriile din Gorj se pregătesc pentru reduceri de personal: peste 60 de concedieri posibile doar în Târgu Jiu

Primăriile din județul Gorj se pregătesc pentru reduceri semnificative de personal, în contextul noilor măsuri de austeritate anunțate de Guvern, care vizează reducerea deficitului bugetar și eficientizarea administrației publice. La nivel național, se discută despre ajustări ale schemelor de personal din instituțiile publice, iar autoritățile locale din Gorj se află în plin proces de evaluare a impactului acestor măsuri.

Un exemplu concret vine de la Primăria Bălești, unde conducerea a anunțat că, dacă se va aplica reducerea de 20% din personal, opt din cei 42 de angajați ar urma să fie disponibilizați. O situație similară, dar la o scară mai mare, se regăsește la Primăria Municipiului Târgu Jiu, unde peste 60 de angajați ar putea rămâne fără loc de muncă. Autoritățile locale justifică aceste măsuri prin nevoia stringentă de diminuare a cheltuielilor salariale, care se ridică la aproximativ 3 milioane de lei lunar în cazul municipiului.

Între timp, Prefectura Gorj a anunțat că, la nivelul Unităților Administrativ Teritoriale (UAT) din județ, există în prezent 3.565 de posturi ocupate și 708 posturi vacante. Inventarierea a fost realizată la solicitarea Ministerului Afacerilor Interne, în baza unui ordin emis de Ministerul Dezvoltării. Din cele 415 posturi de la nivelul Consiliului Județean Gorj, 30 sunt vacante, restul diferenței fiind distribuită între celelalte UAT din județ.

Una dintre noutățile importante prevăzute în proiectul legislativ aflat în discuție este introducerea testărilor anuale pentru funcționarii publici, care vor deveni un criteriu de bază în procesul de menținere a posturilor. Aceste evaluări ar putea reprezenta, în viitor, mecanismul prin care se va decide cine rămâne în sistem și cine pleacă.

Primarii din județ susțin că, în lipsa unor clarificări oficiale privind aplicarea noilor măsuri, se află într-o situație dificilă. „Nu știm unde vor pleca oamenii care vor fi concediați. Cel mai probabil, vor ajunge în șomaj”, spun reprezentanții administrațiilor locale, exprimând îngrijorarea privind soarta angajaților vizați de restructurări.

Autoritățile centrale urmează să comunice în perioada următoare detalii clare privind implementarea măsurilor de reformă, pentru ca acestea să poată fi aplicate în mod corect și transparent la nivel local. Până atunci, incertitudinea persistă atât în rândul angajaților, cât și al conducătorilor instituțiilor publice din Gorj.

Vizualizări: 1,244

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: