Ce a învățat un start-up după pandemie. Strategia Umur, în cinci pași

Circa o sută de produse marca Umur sunt la reducere în aceste zile, fiind un proces necesar înainte de lansarea noii colecții de haine imprimate digital, cu desene concepute în atelierul de pe Calea Eroilor. Nu, aceste reduceri în afara sezonului de reduceri nu reprezintă o lichidare a afacerii, ci o reinventare.

În perioada stării de urgență, Umur, ca alte activități, a fost mai mult închis, iar acum fondatoarele gândesc o strategie de dezvoltare. Care sunt punctele principale, vedeți mai departe.

Umur este un start-up înființat de două gorjence, Dorina Cioplea-Văduva și Maria Turea, în urmă cu 7 luni, iar fetele glumesc și spun că încă nu s-a născut, dacă ar fi să ia în calcul cele nouă luni de gestație.

Umur își dorește să creeze un brand de haine, având ca inspirație și sculpturile lui Brâncuși. Magazinul Umur este situat, strategic, pe Calea Eroilor din Târgu Jiu.

Turiștii și localnicii pot găsi în magazin tricouri, bluze, hanorace, rochii ori sacoșe din pânză imprimate digital cu desene inspirate din operele lui Brâncuși. De asemenea, Umur are și serviciul de brodat, dar și personalizare la cerere.

 

Și mai aproape de comunitate. Umur, un brand din Târgu Jiu

"Sigur că perioada martie-mai a fost foarte grea pentru noi, așa cum a fost pentru toți, și încă resimțim efectele. A fost greu și pentru că abia începuserăm activitatea și am fost obligate să o punem pe stop. Însă ce știam și înainte de pandemie, și acum este mult mai clar, este că nu ne dorim să supraviețuim, nu ne dorim să trăim de la o zi la alta, nu vrem să fim un magazinaș din Târgu Jiu. Vedem mai departe de atât. Însă pandemia ne-a făcut să vrem să fim și mai prezente în Târgu Jiu și în județ și mai apoi să încercăm să scoatem produsele de aici. Vrem ca mai întâi Umur să fie un brand local, din Târgu Jiu, pentru oamenii de aici. De aceea, acum ne ocupăm mai multe de crearea unor desene inspirate din operele lui Brâncuși, pentru că este o nevoie de comunității și a celor care vin să ne viziteze", spun fetele de la Umur. Inițial, strategia firmei se raporta destul de puțin la cumpărători locali, insistând pe online și adresându-se unei piețe mai largi.

Reduceri de 50%, loc pentru o colecție nouă

După pandemie, pe lângă creșterea forței rădăcinilor în comunitatea locală și axarea pe produse #Brâncuși, Umur a trecut la al doilea pas, acela de a face curățenie pe rafturi și de a renunța la produsele create la începutul activității. De aceea, acum Umur are tricouri și bluze pentru copii și adulți, pictate sau imprimate, la jumătate de preț. Tot cu 50% reducere sunt și hainele imprimate cu mesaje anti-bullying, un mesaj pe care Umur l-a transmis și printr-o dezbatere publică organizată în ianuarie.

"Sunt desene și produse la care am muncit mult, dar nu mai suntem acolo și lucrurile au evoluat foarte repede. Dar nu vrem să le punem în niște cutii, vrem să le vedem pe stradă, îmbrăcate de oamenii de aici. Ca în viață, rafturile trebuie golite pentru ca pe ele să fie așezate altceva", cred fondatoarele Umur.

În această perioadă lucrează intens la o colecție numită #Cuvinte, unele din produse fiind deja prezentate la primul festival al lavandei din Târgu Jiu. Umur abordează în această colecție un stil minimalist, printurile fiind cuvinte simple, dar puternice.

 

Diversificare și adaptare

O gamă variată de servicii a fost, de asemenea, lecția pandemiei. De aceea, până la finalul anului, Umur își dorește să extindă serviciile în zona de suveniruri și imprimare pe ceramică.

Adaptarea la condițiile din piață este extrem de importantă. "Să te adaptezi și să-ți adaptezi produsul ori să diversifici, însă fără a altera principiile și valorile tale, este esențial într-o situație cum a fost și continuă să fie aceasta".

Susținerea reciprocă și sustenabilitate

În pandemie, s-a întâmplat un lucru fantastic: solidaritatea și-a făcut loc în viața economică.

Umur folosește textile de calitate, din bumbac 100%, o parte dintre acestea fiind achiziționate de la o fabrică de confecții din Târgu Jiu. Chiar dacă costurile dintre o comandă la un producător străin și una la o fabrică locală sunt diferite, pentru Umur este important ca banii să rămână în comunitate. "La fabrica respectivă lucrează femei din Târgu Jiu, care trăiesc aici și la susținerea cărora putem contribui și noi".

De asemenea, pe zona de sustenabilitate a produsului, Umur își dorește să folosească textile cât mai curate.

 

Investește în tine, în echipă și în clienți

Investiția în echipă și în cei care se ocupă de administrarea firmei este esențială. Investiția cu încredere, cu putere de decizie și învățarea continuă sunt cele care ajută la găsirea soluțiilor. "Umur nu este acum o firmă fără probleme financiare, să ne înțelegem, dar nu are probleme de natură să blocheze dezvoltarea ei, atunci când echipa este unită".

De asemenea, este importantă educarea clienților. Imprimanta pe care Umur o folosește este la fel de performantă ca cea pe care o utilizează un brand cu magazin în mall, de exemplu, și de unde clientul îți cumpără un tricou. "Tricoul de la Umur este însă gândit și croit în Târgu Jiu, de cineva care poate stă la două blocuri de tine, iar desenele sunt create de noi. Nu le vei găsi altundeva. În plus, produsul de la noi este de serie mică".

 

Umur se află pe Calea Eroilor, nr 15, Axa Brâncuși, peste stradă de Hotel Gorj, ori online pe www.umur.ro. De asemenea, Umur a conceput un configurator online pentru personalizare la cerere, www.personalizareonline.ro.

Pe Facebook îi găsiți aici, iar pe Instagram aici.

Vizualizări: 2,205

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Tendințe:

Citește și: