Gorjenii, instruiţi cum să-şi ia credite

Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Gorj a marcat Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor printr-o serie de acţiuni de conştientizare şi educare a gorjenilor cu privire la drepturile pe care le au. Sub sloganul „Banii noştri, drepturile noastre”, consumatorii au fost informaţi despre modul în care trebuie să contracteze un credit şi să se ferească de practicile incorecte şi clauzele abuzive stipulate în contracte de către bănci. „La nivelul judeţului Gorj, în 2009 au fost înregistrate aproximativ 55 de reclamaţii ale consumatorilor, iar în primele luni ale acestui an au fost primite la sediul CJPC Gorj în jur de 10 reclamaţii ale consumatorilor nemulţumiţi de informarea incompletă din contractele de credit, modul de calcul al penalităţilor, neprimirea răspunsului la reclamaţiile depuse la sediile băncilor, neoperarea în cont a rambursărilor anticipate. Până la această dată, pentru deficienţele constate un număr de trei societăţi bancare au fost sancţionate cu amenzi în valoare totală de 30000 lei”, a declarat Mihaela Răducan, comisar şef al CJPC Gorj. Comisarii au distribuit cumpărătorilor din magazinele şi supermarket-urile din oraş sute de pliante privind clauzele abuzive şi practicile incorecte. „Noul proiect legislativ va permite consumatorilor să se retragă din contractul de credit, fără a invoca nici motiv, în termen de 14 zile de la încheierea contractului şi va permite rambursarea anticipată a creditului, în orice moment, cu o compensaţie echitabilă şi justificată ca valoare”, a mai precizat Mihaela Răducan. De asemenea, Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor nu a trecut neobservată nici pentru elevi. Ieri, s-au organizat ore de dirigenţie împreună cu comisarii CJPC Gorj la unităţile şcolare din municipiu, iar astăzi elevii din Motru vor fi instruiţi de modul în care trebuie să achiziţioneze un produs.

Vizualizări: 93

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: