Orologiul biologic: când să mănânci și când e bine să dormi

În organism au loc mai multe procese în decursul celor 24 de ore, care influențează starea de spirit și nivelul de energie. Acest orologiu biologic al organismului este cunoscut ca ritm circadian.

De acesta depind și manifestările unor afecțiuni ce se pot intensifica în anumite ore. Tot de acest ritm depinde și somnul.

Știați că este bine să ne culcăm în jurul orei 22:00, iar somnul profund este între 2:00 și 4:00.

Cea mai importantă masă a zilei este între 7:00 și 9:00, când sistemul digestiv are activitatea maximă.

Dimineața crește riscul de a suferi un infarct sau ataca cerebral pentru că atunci se înregistrează o creștere a tensiunii arteriale.

Dimineața, între 6:00 și 11:00 secreția de cortizol, hormonul stresului, este crescută, aceasta fiind explicația agitației de dimineață.

Un studiu arată că în jurul orei 9:00 apar cel mai des migrenele. Riscul apariției lor, spune același studiu, crește în intervalul 20:00-4:00.

Știai că în jurul orei 14:00 este cel mai bine să iei medicamente contra astmului, potrivit unui studiu? Specialiștii spun că medicamentele au efectul dorit dacă sunt luate în momentul potrivit al zilei.

De asemenea, episoadele de febră sunt mai frecvente după-amiază, din cauza tendinței naturale de a crește temperatura corpului în acest interval. Cea mai scăzută temperatură a corpului este în jurul orei 4:30, iar cea mai mare pe la 19:00.

În jurul orei 15:00 oamenii au cea mai crescută capacitate de reacție.

În jurul orei 20:00 apare cel mai des senzația de foame deoarece organismul se pregătește de odihnă.

Vizualizări: 3,017

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Sănătate:

Citește și: