Probleme „de culise”: Cu ce se confrunta in mod frecvent o agentie SEO?

Datorita accesului liber la Internet, concurenta intre afacerile prezente in mediul digital e foarte diversificata si puternica. Indiferent ca vorbim de magazine online sau website-uri de prezentare a serviciilor oferite, piata online include toate categoriile de antreprenoriat: marile branduri, mici producatori, distribuitori, furnizori si prestatori de servicii etc. Acest aspect este unul cat se poate de pozitiv, prin prisma faptului ca ofera tuturor business-urilor posibilitatea de a se promova si dezvolta fara frontiere.

Totodata, insa, situatia descrisa mai sus poate pune in dificultate o agentie SEO. Aceasta trebuie sa raspunda tuturor provocarilor, astfel incat sa ofere rezultate vizibile oricarui tip de business prezent pe Internet si sa-l promoveze intr-un mod care sa-l diferentieze de concurenta. Acest lucru este cu atat mai dificil cu cat optimizarea pentru motoarele de cautare nu este tocmai o „stiinta exacta”. Fiecare client care apeleaza la o agentie SEO prezinta propria particularitate, adresandu-se unui anumit public tinta, oferind un nivel calitativ mai ridicat sau mai scazut al produselor oferite, propunandu-si diverse obiective si asa mai departe.

Desigur, exista guideline-uri pentru crearea unei strategii si a unor solutii personalizate fiecarui business si website-ului aferent. Dar principala provocare poate fi uneori tocmai aceea de a raspunde provocarilor specifice domeniului in sine! Iata doar cateva dintre problemele „de culise” cu care se confrunta frecvent specialistii dintr-o agentie SEO:

Majoritatea clientilor nu inteleg domeniul

In general, persoanele care apeleaza la o astfel de agentie nu au cunostinte sau experiente anterioare cu privire la domeniu. Fie au aflat de pe Internet despre aceasta tehnica de marketing online, fie de la persoane apropiate sau diversi colaboratori. Drept urmare, in necunostinta de cauza, clientii au deseori asteptari nerealiste, cum ar fi rezultatele de pe o zi pe alta. Alteori, acestia nu inteleg strategia propusa si pasii procesului de optimizare, iar aici intervine prima provocare pentru specialisti: aceea de a le explica clientilor ce inseamna si cum functioneaza SEO.

Pe scurt, SEO (Search Engine Optimization) sau optimizarea pentru motoarele de cautare este o parte componenta a SEM (Search Engine Marketing). Acest tip de marketing se refera la marketingul online prin motoare de cautare. Astfel, procesul de optimizare SEO este unul foarte vast, necesitand continuitate si perseverenta. Rezultatele se vad in timp, dar succesul scontat va fi pe termen lung.

SEO se traduce prin promovarea organica pe Internet si cuprinde: optimizarea tehnica, optimizarea on-page prin cuvinte cheie si expresii de cautare a continutului site-urilor si a mesajelor transmise, alaturi de link-building.

Domeniul este foarte complex si permanent schimbator

Fiindca toate actiunile intreprinse de catre o agentie SEO se raporteaza la Google, putem spune ca domeniul este unul oarecum „instabil” din punct de vedere al practicilor si activitatilor specifice. Cu alte cuvinte, deoarece Google isi updateaza periodic algoritmii si „regulile jocului”, ceea ce functioneaza azi, maine s-ar putea sa nu mai dea randament. Asadar, nu exista o „reteta” anume a succesului. Mai mult, in cazul in care faci o miscare gresita, Google te poate penaliza intorcandu-se impotriva ta!

Chiar si specialistii SEO pot face interpretari gresite

Schimbarile si actualizarile algoritmilor Google pot fi uneori ambigue, iar specialistii dintr-o agentie SEO mai putin experimentata le pot interpreta cum cred ei ca e mai bine, ca in final actiunile lor sa dea gres. De asemenea, astfel pot aparea si erori de strategie. Mai mult decat atat, neintelegerile dintre departamente (IT, Tehnic, Creativ) ingreuneaza in anumite situatii desfasurarea activitatii.

Vizualizări: 1,452

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Tendințe:

Citește și: