Studiul MasterCard ofera informatii despre preferintele romanilor in materie de cadouri

Conform studiilor, mai mult de o treime dintre romani aleg sa isi ofere mici cadouri spontane, in vreme ce doar 18% dintre acestia se rasfata cu mici daruri o data la sase luni. Tot studiile demonstreaza ca barbatii prefera mesele in oras, in vreme ce femeile prefera hainele, pantofii sau gentile, sumele variind in functie de bugetul fiecarei familii, intre 91 si 200 de lei.

In topul preferintelor in materie de cadouri ale oamenilor se enumera si ciocolata, dulciurile sau prajiturile, obiecte vestimentare, pantofi sau genti. O noua moda aparuta este cea a cosurilor cadou cu dulciuri pentru angajati. La inceputul anului, 42% dintre romani isi cumpara mici cadouri pentru a se inveseli, in comparatie cu 33%, statistica care era valabila anul trecut in aceeasi perioada a anului. Oricum ar fi, chiar daca pentru cei mai multi dintre noi preturile cadourilor mici sunt nesemnificative, cand vine vorba despre cheltuieli mai serioase, se pare ca barbatii sunt pe primul loc, conform unui comunicat MasterCard.

Studiul executat la nivel mondial, in 17 tari demonstreaza faptul ca ambele sexe apreciaza din ce in ce mai mult puterea si valoarea micilor cadouri spontane, insa barbatii sunt cei care sunt predispusi sa cheltuiasca sume mai mari de bani decat femeile, in ciuda parerilor oamenilor.

La nivel European este demonstrat faptul ca barbatii isi cumpara mici cadouri la fel de frecvent ca si femeile si ca cele mai multe cheltuieli sunt facute aproximativ o data pe luna. Astfel, barbatii se rasfata la fel de des ca si femeile, bucurandu-se in acelasi timp si de cadouri mai costisitoare: 24% dintre barbati achizitioneaza cadourile cele mai scumpe, in vreme ce doar 13% dintre femei sunt cele care cheltuie sume mai mari de bani.

In ciuda faptului ca barbatii cheltuiesc mai mult, este demonstrat faptul ca femeile inteleg cu adevarat importanta cadourilor spontane pentru starea morala. Daca barbatii spun ca isi achizitioneaza cadouri pentru imbunatatirea starii de spirit, doar jumatate dintre femei afirma ca fac acelasi  lucru.

In vreme ce barbatii cheltuie pe obiecte de uz personal, studiul MasterCard demonstreaza ca femeile aleg cadouri spontane dulci de cele mai multe ori. In afara de genti si pantofi, mare parte a femeilor se rasfata cu dulciuri rafinate.

Reprezentantul unui magazin online de dulciuri din Romania spune ca in proportie de 72% femeile sunt cele care isi comanda dulciuri rafinate: “Desi suntem specializati in pachetele si cosurile pentru Craciun, multe femei ne solicita produsele si de-a lungul anului. Datorita calitatii si gustului produselor de top din stocul nostru, clientii nostri aleg sa se rasfete cu dulciuri sofisticate in orice perioada a anului, motiv pentru care nu putem decat sa ne bucuram si sa incercam sa extindem pe cat posibil varietatea de produse solicitate.”, declara managerul giftidea.ro.

Tot studiul MasterCard demonstreaza ca 58% dintre oameni nu se simt vinovati pentru banii pe care ii cheltuie ocazional pe lucrurile marunte care ii fac sa se simta bine. Suedezele sunt femeile care se simt cele mai vinovate dupa ce isi cumpara mici atentii, in ciuda faptului ca suezezii sunt de 4 ori mai predispusi sa cheltuiasca banii pe cadouri spontane, conform studiului mentionat.

Vizualizări: 252

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Tendințe:

Citește și: