Susținere pentru liceenii din zonele defavorizate

Asociația Română de Dezbateri, Oratorie și Retorică (ARDOR) organizează până în mai 2020 „Future Citizens 2.0”, primul proiect educațional de anvergură națională în care liceeni din zonele rurale și medii defavorizate și profesorii lor primesc, timp de 5 luni, susținere, resurse și mentorat pentru a deprinde abilități de discurs, argumentare și educație democratică. Proiectul, desfășurat în parteneriat cu Funky Citizens, este finanțat de Ambasada Statelor Unite ale Americii.

În cadrul său peste 100 de profesori înscriși în proiect din 9 județe diferite (Botoșani, Călărași, Caraș-Severin, Gorj, Hunedoara, Ialomița, Neamț, Teleorman și Vaslui) vor fi formați și îndrumați de traineri cu experiență în dezbateri academice pentru a putea, la rândul lor, ghida 500 de liceeni să deprindă cunoștințe din aria persuasiunii, a analizei argumentative și a valorilor democratice și civice.

Profesorii doritori se pot înscrie în proiect completând un formular electronic până la data de 7 noiembrie, unde pot aplica individual sau în echipe de 2 persoane. Participanții înscriși au oportunitatea de a lua parte la un training de inițiere în formatul de dezbateri academice, ținut de către traineri cu experiență în dezbateri academice și vor fi susținuți atât cu resurse, cât și cu sesiuni de coaching de către mentori regionali din rețeaua ARDOR pe tot parcursul proiectului.

Pe lângă training-ul inițial de formare, cadrele didactice participante vor fi sprijinite cu resurse și expertiză din partea unor coordonatori județeni pentru a-și deschide un club de dezbateri și argumentare în școlile lor. Ei vor susține sesiuni de dezbateri și civism pe o perioadă de 5 luni pentru aproximativ 500 de liceeni. La finalul acestei perioade, atât profesorii cât și elevii vor participa la o competiție locală în care vor putea pune în practică ceea ce au învățat pe tot parcursul proiectului.

Emanuel Beteringhe, președinte executiv al ARDOR, declară despre Future Citizens 2.0 că: „reprezintă o șansă nemaipomenită pentru a egala balanța între oportunitățile pe care le au școlile de top, din orașele mari și cele pe care le au școlile ce nu sunt colegii naționale, aflate în medii rurale sau defavorizate. Aproape jumătate din populația României trăiește în mediul rural și avem nevoie ca și acești tineri să își cunoască drepturile și responsabilitățile cetățenești, să interiorizeze valorile democratice și să aibă posibilitatea de a învăța cum să fie mai persuasivi, cum să argumenteze și cum să își facă vocea auzită. Future Citizens 2.0 este modul prin care noi vrem să ne asigurăm că toți tinerii, indiferent de locul din care provin au posibilitatea de a deprinde abilități necesare viitorului.”

Toate informațiile și detaliile necesare se regăsesc pe pagina oficială a proiectului: https://ardor.org.ro/evenimenteproiecte/future-citizens-2-0.

Vizualizări: 1,137

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Civic-media:

Citește și: