Capotă nu renunţă: Poate să fie oricine nemulţumit

Managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă din Târgu Jiu, Gigel Capotă, spune că nu a mai primit plângeri de la pacienţi privind modul cum sunt trataţi, după ce a declarat „toleranţă zero” pentru toţi angajaţii unităţii medicale. „Prima dată când mai vine cineva şi îmi spune că i s-a vorbit nepotrivit, că nu i s-a acordat îngrijirea necesară, şi alte astfel de aspecte, voi convoca comisia de disciplină şi vom aplica o sancţiune. A doua oară nu va mai lucra cu mine în acest spital, atâta timp cât sunt eu manager”, avertiza Capotă.

Reporter: Care este starea de spirit în rândul angajaţilor spitalului după ce aţi dat acea dispoziţie?

Gigel Capotă: Atmosfera este una colegială, este o atmosferă de lucru. Este normal, ca în orice unitate, să mai fie şi anumite păreri contrare, dar asta nu înseamnă că lumea nu a înţeles adevărata mea intenţie asupra ceea ce am afirmat prin decizia respectivă. Ştiu, şi o ştiţi şi dumneavoastră, că pot să existe situaţii când sunt păreri contrare, dar cred că avem înţelepciunea necesară ca să le analizăm, să le discutăm şi să ajungem la acelaşi numitor comun. Interesul nostru, al tuturor, în cadrul Spitalului Judeţean de Urgenţă Târgu Jiu este să ne facem treaba profesionist şi să venim în sprijinul pacienţilor pentru un act medical de calitate.

Rep.: Atunci când aţi dat această dispoziţie, vă aşteptaţi să existe nemulţumiri din partea unora dintre angajaţii spitalului?

G.C.: Da, sigur, mă aşteptam. Tot timpul când vrei să impui o anumită conduită pot să existe şi oameni care o înţeleg greşit, după aceea îşi dau seama că, practic, nu ai făcut altceva în plus decât să îţi iei nişte măsuri pentru a nu scădea prestigiul acestei unităţi. Ceea ce am scris eu acolo era arhicunoscut de către dânşii, pentru că sunt trecute în regulamentul de ordine interioară, în Codul Deontologic. Eu nu am făcut altceva decât să fac o prelucrare şi să mă asigur, şi să stau încă o dată de vorbă cu dânşii, pentru că am auzit şi am primit zilnic anumite sesizări privind un anumit comportament.

Rep.: În ceea ce priveşte protecţia personalului, ce măsuri aţi luat?

G.C.: Ştiu şi cunosc foarte bine ce am de făcut, ştiu că în sarcina mea cade asigurarea unei oarecare protecţii şi personalului pentru că, de ce să nu recunoaştem, la spitalul nostru, fiind un spital de urgenţă, vin şi anumiţi pacienţi mai recalcitranţi, ca să nu spun că vin sub influenţa unor băuturi alcoolice. O situaţie conflictuală poate să apară oriunde şi în orice moment, aici depinde de fiecare în parte cum o gestionează ca să nu degenereze pe anumite laturi care ar lăsa, poate, urme neplăcute asupra pacienţilor sau personalului medico-sanitar. Vreau să suplimentez şi măsurile necesare pentru o cât mai bună protecţie. Noi avem pază la fiecare poartă, avem camere video la toate intrările. O să punem nişte butoane de panică în toate punctele sensibile, o să mai reafişez încă o dată, pentru că şi pacientul, prin lege, are anumite drepturi şi obligaţii.

Repet, chiar nu există între mine şi personal vreun conflict. Eu simt că suntem toţi o echipă şi chiar ne consultăm zilnic, şi cu şefii de secţii, şi cu asistenţii şefi, şi cu întreg personalul. Interesul nostru este să ne facem treaba cât mai bine pentru ca pacienţii să apeleze cu încredere la serviciile unităţii noastre.

Rep.: După ce aţi dat acea dispoziţie, aţi mai primit reclamaţii din partea pacienţilor?

G.C.: Îmbucurător este faptul că nu am mai primit niciun fel de sesizare. Nu zic că nu o fi fost, dar nu a mai venit nimeni să-mi spună sau să primesc informaţii că personalul contractual al Spitalului Judeţean de Urgenţă Târgu Jiu a avut o atitudine necorespunzătoare faţă de pacienţi. Chiar nu am primit. Să ştiţi că eu nu mă dezic. Poate să fie oricine nemulţumit. Nu mă dezic, merg pe această linie. Dacă cumva am fost înţeles greşit de către unele persoane din cadrul Spitalului Judeţean de Urgenţă Târgu Jiu, îmi cer scuze, dar intenţia mea este foarte clară, pentru a ne respecta. Dacă ne respectăm pe noi, ştim să respectăm şi pacienţii, întreaga populaţie care apelează la serviciile noastre.

Vizualizări: 601

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Interviu:

Citește și: