Câte ore trebuie să dormi, în funcție de vârstă!

Un somn normal poate face diferența între o viață sănătoasă și una plină de vizite la spital. De aceea este bine să știe fiecare persoană de câte ore de somn are nevoie organismul său în fiecare noapte. 

Odihna este la fel de importantă pentru corpul nostru precum orice altă activitate pe care o facem. Între a ne odihni și a dormi există o diferență, iar românii nu sunt atenți la un detaliul foarte important în ceea ce privește rutina de somn.

Un organism sănătos înseamnă un organism odihnit. Rutina de odihnă este esențială, somnul fiind acea perioadă în care corpul se reface și își reîncarcă bateriile. Din cauza ritmului de viață alert, se întâmplă ca multe persoane să pună odihna pe ultimul loc. Orele de somn sunt foarte importante, mai ales dacă, pe timpul zilei, avem de îndeplinit sarcini solicitante. Este foarte important să nu privăm organismul de odihnă și să îi oferim un somn de calitate, nu doar ore petrecute în pat.

Atunci când vine vorba de numărul de ore alocat somnului, specialiștii au evitat să ofere o cifră concretă. În schimb, au oferit anumite intervale. În plus, se presupune că fiecare persoană își cunoaște cel mai bine propriul corp și știe care sunt nevoile de odihnă ale acestuia.

Fiecare persoană se poate ghida după un anumit interval, în funcție de vârsta pe care o are. Cele mai multe ore trebuie să le doarmă bebelușii între 0 și 3 luni. Aceștia au nevoie de la 14 până la 17 ore de somn. 

Recomandările continuă astfel:

–       Bebeluși 4-11 luni: 12-15 ore

–       Copii 1-2 ani: 11-14 ore

–       Copii 3-5 ani: 10-13 ore

–       Copii 6-13 ani: 9-11 ore

–       Adolescenți 14-17 ani: 8-10 ore

–       Adulți 18-64 ani: 7-9 ore

–       Persoane peste 65 de ani: 7-8 ore.

Deși nu au oferit numărul concret de ore de somn, specialiștii au oferit câteva exemple de efecte negative cauzate de lipsa odihnei. Astfel, persoanele care își privează corpul de somn din varii motive, se pot confrunta cu o serie de afecțiuni.

Primele efecte sunt cele de scurtă durată, precum durerile de cap, amețelile și clasicele stări de oboseală. Pe termen lung, lipsa somnului poate duce la afecțiuni mult mai grave, precum obezitate, diabet sau chiar demență.

Vizualizări: 2,859

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Sănătate:

Citește și: