Ce să faci când lucrezi la computer toată ziua

Nu este deloc recomandat să stai opt ore pe zi pe un scaun în faţa computerului pentru că te poţi alege cu dureri de spate. Şi munca de birou poate fi dificilă din punct de vedere fizic, iar pentru a evita durerile de spate, durerile de gât, problemele cu ochii şi alte afecţiuni sunt necesare mici modificări în rutina ta zilnică.

1. Îmbunăţeşte-ţi poziţia la birou: Distanţa dintre ochii tăi şi monitor este foarte importantă. Dacă se află la o distanţă prea mare, pot apărea durerile de spate şi de gât, dacă este prea aproape poate apărea senzaţia de ochi uscaţi. Clipeşte cât mai des pentru a preveni uscăciunea şi iritarea ochilor. Încearcă să clipeşti lent la fiecare 20 de minute pentru a lubrifia ochii. Este recomandat ca distanţa dintre ochi şi monitor să fie cuprinsă undeva în intervalul 50 - 65 cm.

2. Hidratează-te mai des decât o faci de obicei: Consumul de apă este esenţial pentru o stare bună de sănătate, dar pe lângă faptul că ajută la pierderea în greutate, o piele mai bună şi mai multă energie, vei avea un motiv în plus să te ridici din când de la birou şi să faci câteva pauze.

3. Alarma telefonului, noul tău aliat: La fiecare oră, setează-ţi alarma pe telefon sau pe computer. De fiecare dată când se declanşează alarma, ridică-te de pe scaun şi fă o plimbare prin birou. Şi mai bine este să faci o pauză de 20 de secunde pentru fiecare 20 de minute de muncă. Motivul este unul cât se poate de simplu. Ochii tăi au nevoie de relaxare, iar cea mai bună metodă după ce te concentrezi câteva zeci de minute în faţa monitorului este să-i oferi o privelişte îndepărtată.

4. Evită liftul şi mergi pe scări: Dacă lucrezi la etajul doi sau trei, încearcă să urci pe scări cât mai des posibil. Parchează maşina mai departe de destinaţie, uită de lift şi foloseşte scările, ridică-te de pe scaun pentru a discuta cu un coleg. Când stai la birou zi de zi, fiecare minut de mişcare te ajută să îţi păstrezi muşchii în formă.

5. Măreşte fontul de pe ecran: Un alt truc care ajută ochii este mărirea fontului, chiar dacă ai impresia că vezi foarte bine şi cu un font mai mic, întrucât ochii tăi vor parcurge mai uşor textul de pe ecran. Dacă fontul este prea mic, te vei chinui să vezi, ceea ce conduce la dureri de cap şi ochi obosiţi.

6. Nu uita să-ţi odihneşti ochii: După ce pleci de la birou încearcă să îţi odihneşti ochii. După o zi de muncă, să te relaxezi uitându-te la serialul preferat sună tentant, dar ochii tăi au nevoie de o pauză. Muşchii ochilor obosesc, din cauza efortului constant de concentrare asupra ecranelor computerelor şi a privitului intens. Oftalmologii fac acum referire la o serie de simptome cunoscute ca sindromul privitului la calculator (SPC), care apare la cei care folosesc intens ecranele.

Vizualizări: 720

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Tendințe:

Citește și: