Deraiere la Turceni: șină ruptă, tren sărit de pe șine, haos pe calea ferată

Anchetatorii de la AGIFER au dat verdictul, la aproape un an după deraierea spectaculoasă din gara Turceni: trenul a sărit de pe șine din cauza unui macaz rupt, de 23 de centimetri. Șina era crăpată de multă vreme, dar nimeni nu și-a dat seama, pentru că la întreținerea căii ferate abia mai lucrează câțiva oameni, scrie STIRI-EXTERNE.COM.
Incidentul s-a produs pe 22 septembrie 2024, când locomotiva LEMA 083, a companiei Constantin Rail Logistic, a deraiat la doar 4 km/h. Accidentul a blocat ambele linii de circulație pe relația Turceni–Filiași și a dat peste cap traficul a două trenuri de călători. Pasagerii au fost urcați în autocare sau trimiși pe rute ocolitoare.
Raportul arată că bucata de șină ruptă era 70% veche și ruginită, semn că defecțiunea a fost ignorată ani de zile. Trenul a mers deraiat peste 11 metri, până când mecanicul a reușit să frâneze. Pagubele: peste 32.000 de lei.
Specialiștii au confirmat că locomotiva respecta toate normele. Problema a fost la calea ferată: macazul nu fusese reparat de 26 de ani, deși regulamentele cer lucrări la fiecare șase ani.
Situația este și mai gravă: districtul care se ocupă de linia Turceni are în grijă peste 60 km de cale ferată, dar dispune de 10 angajați în loc de 51 necesari. Practic, oamenii nu au cum să facă față, iar restricțiile de angajare impuse de Guvern lasă rețeaua în paragină.
După accident, CFR a schimbat macazul, a pus traverse noi și a mai turnat piatră spartă. Dar problema de fond rămâne: rețeaua feroviară din România se degradează, iar accidentele pot apărea oricând, avertizează AGIFER.
Vizualizări: 780
Distribuie Trimite pe WhatsApp