Ziarul Pandurul angajează redactori și reporteri. Căutăm oameni curioși să pună întrebări autorităților și personajelor interesante din societate, să scrie povești simple, dar de impact, oameni dornici să învețe o meserie în care fiecare zi e altfel. Cunoașterea Limbii Române este condiție esențială. 

Nu solicităm experiență anterioară în presă, ci doar dorința de a învăța și de a descoperi locul în care trăim. 

Dacă ești interesat să lucrezi alături de noi trimite un CV la redactia@pandurul.ro.

(închide)

Drumul CE Oltenia pare să fi ajuns la final

Comisia Europeană a dat publicității un document în care explică pe larg de ce a demarat o investigație aprofundată pe planul de restructurare propus de Complexul Energetic Oltenia.

Argumentele sunt multe și tehnice, dar importante sunt două lucruri. Unul, că planul are șanse minime să fie aprobat în forma trimisă. Doi - guvernul nu poate aproba un nou ajutor pentru CE Oltenia, fără a avea mai întâi aprobarea Comisiei Europene.

Doar că timpul nu mai are răbdare cu compania gorjeană, care are termen până la 30 aprilie să cumpere certificatele de carbon aferente producței de energie de anul trecut. Dacă nu le cumpără, riscă amendă de până la un miliard de euro, depinde câte mai are de cumpărat. Ca să le cumpere, are nevoie de ajutorul de stat de 241 de milioane de euro, promis de guvern.

Banii sunt provizionați în bugetul de stat, dar nu pot fi dați nici ca ajutor de stat, nici ca garanție pentru un împrumut, fără aprobarea Comisiei Europene. Cel puțin asta rezultă din documentul publicat de CE. “Împrumutul reprezentând ajutor pentru salvare cu privire la care Comisia nu a ridicat nicio obiecție în decizia privind ajutorul pentru salvare din 24 februarie 2020 nu a fost pus în aplicare înaintea deciziei Comisiei și, prin urmare, nu constituie ajutor de stat ilegal. De asemenea, la 29 iunie 2020, România a transmis un prim plan de restructurare, în termen de șase luni de la acordarea ajutorului pentru salvare, prin urmare prelungirea ajutorului pentru salvare nu este ilegală. Pentru alte ajutoare de stat planificate (cu excepția ajutorului pentru salvare prelungit), România se angajează să nu le pună în aplicare până când nu vor fi aprobate, respectând astfel obligația de standstill prevăzută la articolul 108 alineatul (3) din TFUE”.

Comisia Europeană a explicat pe larg de ce sunt șanse minime să aprobe planul de restructurare. În primul rând, costul acestuia este suportat doar 40% de companie și restul din granturi neambursabile. În al doilea rând, nici acest cost nu este suportabil, comisia având îndoieli că veniturile estimate de companie pentru următorii ani au un fundament real. O altă problemă se referă la faptul că societatea nu a demonstrat în niciun fel că sunt instituții bancare care să o susțină în următorii ani, pentru aplicarea planului de restructurare. Mai sunt menționate aspecte legate de faptul că producția de cărbune va fi diminuată abia din 2026. “CE Oltenia prevede că până în 2022 singura sursă de producere a energiei electrice va fi lignitul. În 2022 și 2023 societatea va adăuga treptat alte surse de producere de energie, cum ar fi energia fotovoltaică și energia hidroelectrică, însă scăderea reală a vânzărilor de energie obținută pe baza lignitului este prevăzută să aibă loc abia începând din 2026, când vor fi instalate două unități alimentate cu gaz natural la SE Turceni și la SE Ișalnița. Începând cu 2026, structura energiei produse va fi: 41 % energie din lignit, 53 % din gaz și restul din surse fotovoltaice și hidroelectrice”, se arată în documentul publicat de Comisia Europeană.

Galerie foto


Vizualizări: 7,515

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Economie:

Citește și: