Impactul crizei sanitare COVID-19 asupra comerțului electronic după categoria de produse

Pentru întreaga omenire, criza sanitară COVID-19 a reprezentat o provocare care ne-a arătat punctele slabe și forte la nivel individual și comunitar. Așa cum era de așteptat, obiceiurile consumatorului s-au modificat, adaptându-se noii situații, acesta orientându-se către mediul online ca soluție pentru achizițiile din perioada pandemiei. Citește mai departe pentru a afla ce modificări a adus în cazul diverselor categorii de comerț electronic.

Modificările la nivelul comerțului electronic în 2020

Ponderea comerțului electronic în funcție de categorie a însemnat o creștere procentuală între 6% și 10% pentru fiecare grupă de produse. Înainte de izbucnirea crizei, 28% dintre consumatori cumpărau online, iar procentul a crescut la 36% în timpul pandemiei. 

Oamenii au început să aprecieze oportunitățile care le oferă posibilitatea de a face economii. Au înțeles că banii loc sunt importanți și că trebuie să aibă grijă de ei. De aceea, în 2020, site-urile care oferă cupoane de reduceri, coduri promoționale și vouchere, precum https://promocodius.com/ro/, sunt căutate de cei care vor să economisească. 

În pandemie, unele categorii de produse au suferit scăderi majore în preferințele consumatorilor:

 • Biletele de avion și rezervările turistice – scădere de 75%;

 • Produsele de mobilier și articole pentru locuință – scădere de 53%;

 • Articolele electronice și IT – scădere de 48%;

 • Produsele de modă și accesorii – scădere de 43%;

 • Echipamentele de grădinărit – scădere de 35%;

 • Produsele de îngrijire și cosmetice – scădere de 32%;

 • Divertismentul digital – scădere de 28%;

 • Media și cărți – scădere de 27%;

 • Produsele farmaceutice și de sănătate – scădere de 23%.

S-a creat o legătură puternică între conceptul de reduceri și comerțul online, așa că oamenii au cumpărat de pe net articolele de care aveau nevoie cu prețuri mult mai ieftine decât în magazinele fizice. De exemplu, vânzarea de alimente a crescut cu până la 40% în magazinele online, care au oferit diverse promoții. Tendința consumatorilor este una îndreptată către menținerea aceluiași mod de a face cumpărăturile și după criza sanitară (50% dintre oameni vor cumpăra tot online).

Unul dintre segmentele importante pentru care nivelul pierderilor este estimat la 450-600 de miliarde de dolari este cel al produselor de lux. Oamenii își îndreaptă atenția către produse care să fie de calitate, dar care să fie susținute și de prețuri accesibile. De aceea, în perioada martie-aprilie 2020 (în plină pandemie), vânzarea de articole de îmbrăcăminte din gama produselor confortabile pentru copii și adulți a crescut cu 21%.

Trebuie remarcat faptul că în timpul pandemiei au existat o serie de produse pentru care nivelul de vânzări online a depășit orice așteptări: vânzarea de măști și kituri medicale și de produse cu o valabilitate îndelungată – 300%. Oamenii vor continua să cumpere aceste bunuri și de acum înainte, dat fiind faptul că încă sunt necesare, dar și ca o măsură de precauție pentru viitor.

Reducerile online – cheia succesului comerțului electronic?

Grație avantajelor oferite de mediul digital, consumatorii își regândesc modul de a face shopping. 64% dintre ei își calculează cu mai mare atenție modalitățile de cheltuire a banilor, în timp ce 40% consideră că brandul reprezintă o garanție a calității produselor. Din moment ce veniturile multor persoane sunt în scădere, iar al altora sunt instabile, oamenii se orientează către acele oferte care le permit să economisească.

Produsele reduse sunt căutate, mai ales dacă este vorba despre articole cu o durată de valabilitate prelungită. Alte caracteristici care influențează modul în care consumatorul își alege platforma digitală de pe care cumpără sunt legate de furnizarea de date despre stocul de produse (72% dintre cumpărători sunt interesați de acest aspect) și de existența unui serviciu de asistență clienți care să fie foarte prompt în oferi răspunsuri.

Criza sanitară a afectat unele categorii de produse, ajutând, în schimb, la creșterea altor grupe de articole. Fiecare consumator în parte influențează modul în care comerțul electronic va evolua de acum înainte. Un singur lucru rămâne cert din această situație: consumatorul trebuie să fie mereu pregătit pentru schimbări pentru că viitorul implică o serie de necunoscute!

Vizualizări: 932

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Tendințe:

Citește și: