La vârsta de 10 ani vorbeşte despre Univers ca un adevărat astronom

Un copil în vârstă de 10 ani vorbeşte ca un adevărat astronom şi deţine mai multe informaţii despre stele şi planete decât majoritatea dintre noi. Vacanţele petrecute la bunici sunt un prilej pentru băieţel de a-şi informa rudele despre ultimele noutăţi din astronomie. Chiar dacă nu au foarte multe cunoştinţe din acest domeniu, bunicii şi prietenii săi îl ascultă de fiecare dată cu interes.

Mihai Olah are 10 ani şi este pasionat de astronomie. Deşi este la o vârstă când mai toţi copiii iubesc desenele animate, băieţelul urmăreşte cu interes orice emisiune despre Univers. Mihai este elev în clasa a IV-a la Şcoala Generală “Avram Iancu” din Timişoara, iar vacanţele le petrece la bunicii săi, Ecaterina şi Octavian Vulpe, din Târgu Jiu. Majoritatea discuţiilor dintre ei şi nepoţel se rezumă la planete şi stele. Copilul nu pierde nici o ocazie de a le povesti bunicilor despre ultimele noutăţi şi descoperiri din domeniul astronomiei. Chiar dacă aceştia nu cunosc foarte multe despre planetele Belerofon, Gheaţa 7, Supernova sau Pulsari, îşi ascultă nepoţelul cu interes de fiecare dată. Micuţul deţine foarte multe informaţii despre Pulsari şi Gheaţa 7, deşi nu este la vârsta la care să poată studia fizica sau chimia. “Pulsarii sunt nuclee de stele mai mari decât soarele. Aceştia au două axe care se învârt foarte repede şi emit unde magnetice, iar Gheaţa 7 este o gheaţă care se formează la un milion de atmosfere. Aici atomii şi moleculele sunt puse în ordine”, ne-a lămurit Mihai Olah. Băiatul spune că dacă nu ar locui pe Planeta Pământ ar alege o planetă descoperită la 40000 ani lumină de Pământ. “Dacă nu aş locui pe Planeta Pământ aş alege o planetă de la 40000 ani lumină de Pământ. Nu voi locui niciodată pe Belerofon, deşi seamănă mult cu Jupiter, pentru că aici în momentul în care ar ploua metalul greu încins m-ar străpunge. Există şi planete cu atmosferă toxică, dar care au bogăţii pământeşti. Este vorba despre o planetă, unde în loc de apă ca pe Pământ, există petrol şi diamante cât un bloc de mari”, a declarat Mihai Olah.

Îşi doreşte să devină astronom renumit

Chiar dacă micuţii la vârsta de 10 ani îşi doresc să devină actori sau cântăreţi, Mihai Olah visează să devină un astronom renumit. Aceasta este dorinţa sa încă de când avea 4 ani şi era înnebunit după imaginile cu stele şi planete. Acum, în loc de maşinuţe şi alte jucării, copilul şi-ar dori un telescop adevărat. “Mi-aş dori să văd stelele la un observator. Nu, nu m-am uitat niciodată printr-un telescop însă mi-ar place să am unul pentru a surprinde astrele. Singurele imaginii care mi s-au întipărit în minte au fost cele de pe internet şi cele de la National Geographic”, a declarat Mihai.

Alte articole din Comunitate: