Mâncare la caserolă pentru pacienţii Spitalului Judeţean

Pacienţii Spitalului Judeţean de Urgenţă din Târgu Jiu vor primi din martie hrana la caserolă. Măsura a fost luată de conducerea unităţii, pentru ca mâncarea să fie manevrată în mai bune condiţii medico-sanitare, dar şi pentru a elimina suspiciunile că hrana zilnică nu ajunge integral la bolnavi.

Doar felul al doilea va fi acordat în caserole de unică folosinţă. Conducerea spitalului vrea să elimine în acest fel suspiciunile că unii pacienţi nu primesc carne pe perioada şederii în spital. În medie, circa 600 de pacienţi beneficiază zilnic de hrană rece şi caldă. Spitalul va cumpăra caserolele, şefii unităţii spunând că nu va fi o creştere a cheltuielilor cu hrana per pacient, care este de 10 lei pe zi. „În fiecare zi se face un meniu, o dietă în funcţie de afecţiuni. Avem dietetician. Pentru ca hrana să fie acordată în condiţii cât mai optime, am făcut o analiză şi, începând cu luna martie, felul al doilea îl vom da la fiecare pacient în caserole. Un alt motiv este acela că vrem să avem siguranţa că ceea ce se prepară de bucătarii noştri şi de personalul din bucătărie ajunge în integritate la pacient”, a declarat Gigel Capotă, managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă din Târgu Jiu.  

În cadrul spitalului este oferită hrană pentru: dietă, hidric, ulcer, colită, colecist, regim, diabet, lehuze, de post, pentru copii între 3 şi 16 ani, pentru aceeaşi categorie, dar operaţi, cu afecţiuni oncologice, psihiatrice. Există de asemenea şi un meniu comun.

 Cum au evaluat pacienţii hrana primită     

Pacienţii spitalului primesc chestionare în care pot să-şi exprime opinia în ceea ce priveşte aspecte legate de şederea în spital. În luna ianuarie au fost întrebaţi 1049 de bolnavi în ceea ce priveşte alimentaţia. 526 au spus că a fost bună, 384-bună, 119 că nu este nici bună, dar nici proastă, 18 au spus că este proastă, iar numai doi că este foarte proastă. „Am luat o măsură, să fim mult mai analitici. Deşi se fac aceste raportări de analiză statistică cu chestionarele de satisfacţie a pacienţilor, ele rămâneau undeva şi se arhivau bine mersi. Noi trebuie să ţinem cont de toate recomandările făcute de pacienţii internaţi, să venim cu cât mai multe îmbunătăţiri la modul de servire a mesei”, a mai spus Gigel Capotă.   

Conducerea spitalului a spus că exclude varianta de a apela la serviciile de catering, aşa cum au procedat multe spitale din Gorj, considerând că mâncarea făcută în spital este de o calitate net superioară.  

Vizualizări: 3,819

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Sănătate:

Citește și: