Nu mai înțelege nimeni ce s-a întâmplat luni la heliport. Asistentul de pe ambulanță este indignat

Asistentul Marin Popescu din cadrul Serviciului de Ambulanță Gorj a postat o înregistrare video pe pagina sa de socializare în care explică situația de la heliport, când a fost nevoie de mai multe manevre și timp pentru a prelua un pacient cu preinfarct.

SMURD a comunicat ieri că pilotului nu i s-au oferit informații precise cu privire la locația de aterizare și că a fost indus in eroare de poziția ambulanței, fapt contrazis de asistentul de pe ambulanță.


”Indignat de lipsa de reacție a serviciului județean de Ambulanță cu privire la lucrurile nereale care au început să fie aduse în spațiul public referitor la intervenția noastră.

Începând cu ora 8:22, am avut solicitare să ne deplasăm la Spitalul Județean din Târgu Jiu la UPU să preluăm un pacient și să îl transportăm către locul de întâlnire pentru a fi preluat de elicopter.

La ora 8:55 am ajuns la locul de întâlnire, pe terenul de antrenament nr. 3 din incinta stadionului,având indicație că elicopterul va ajunge în jurul orei 9:10 minute.Am așteptat 30 de minute elicopterul, acesta a venit dar în loc sa aterizeze în zona unde noi eram poziționați și unde frecvent transbordam pacienți către elicopter, acesta s-a îndreptat către heliport.

A fost momentul în care am comunicat cu dispeceratul și am cerut lămuriri suplimentare, ne-au comunicat că nu știu că s-a schimbat locul de întâlnire și că elicopterul nu are ce căuta pe heliport, acesta nefiind funcțional,

şi că încearcă să ia legătura cu comandamentul, cu acordul lor și având în vedere starea pacientului, am decis să ne îndreptăm către elicopter pentru a scurta acești timpi. Am ajuns la heliport, piloții și medicul erau pe pista heliportului și ne-au făcut semn să intrăm în incintă și le-am spus că nu putem să intrăm pentru că este închisă poarta, iar medicul de pe elicopter mi-a comunicat că în momentul în care a plecat de la București au anunțat că vor ateriza pe platformă. 

Decizia a fost a pilotului de a ridica de la sol aparatul și a-l repoziționa în parcarea din fața heliportului, loc de unde s-a făcut transferul către elicopter și de unde pacientul a plecat către Spitalul Craiova.

Acesta este adevărul, echipajul de la Ambulanță nu a indus în eroare elicopterul,indicându-i un punct fals de aterizare, echipajul de pe Ambulanță a procedat corect și a manageriat corect transferul pacientului, fiind poziționat cu mult timp înainte la locul de întâlnire, iar echipajul de pe ambulanță a mers ulterior acolo unde a aterizat elicopterul și a reușit să predea cazul în siguranță și în timp util.

Acesta este realitatea, asta s-a întâmplat ieri și sunt nemulțumit de faptul că deși am reușit să gestionăm, atât cât s-a putut de corect o situație, ni se încearcă să se pună în spatele nostru o greșeală care nu ne aparține.

Lipsa de reacție a Serviciului de Ambulanță nu face cinste acestei instituții, nu face niciun beneficiu față de echipajele care fac posibil transferul, care merg la urgențe și salvează vieți”, transmite Marian Popescu.

Vizualizări: 2,728

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Eveniment:

Citește și: