Pănescu cere „independenţă” pentru Rânca și susținere de la Cioloș

Vestea că un șef al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a venit la Gorj pentru a inspecta șantierele aflate în lucru pe raza județului fără a trece și pe la Rânca, pentru a vizita Transalpina, l-a supărat rău pe Constantin Pănescu.

Șeful asociației concesionarilor de terenuri susține în continuare că traficul poate fi redeschis pe Transalpina, astfel încât numărul turiștilor să crească pentru zona Rânca. Pentru că și-a dat seama că Rânca nu poate deveni stațiune atâta timp cât este un simplu cartier care jumătate aparține de Novaci și jumătate de Baia de Fier, acum șeful cabanierilor cere nici mai mult nici mai puțin decât transformarea acesteia în localitate de sine stătătoare. Probabil că viitorul acesta este pentru ca Rânca să aibă aceeași unitate de măsură în privința deciziilor ce se iau cu privire la soarta zonei, Pănescu adresându-se în scris pe această temă atât premierului Dacian Cioloș, cât și șefului Senatului, Călin Popescu Tăriceanu.
Klaus Iohannis a fost lăsat ca ultimă variantă pentru un asemenea demers. „Domnule Prim ministru, vă rugăm să ne sprijiniţi, în sensul de a depune toate diligenţele legale, pentru a convoca toate instituţiile abilitate, în vederea acţionării în comun, pentru dezvoltarea acestei zone, prin eforturi de dezvoltare regională susţinută şi nu doar întâmplătoare (cu ocazia campaniilor electorale de orice fel), astfel încât acest “colţ de rai” special al României, să fie recunoscut, nu numai de turiştii români şi străini care ajung acolo, ci şi oficial, ca zonă cu statut propriu de STAŢIUNE de interes local şi naţional. Solicităm acest sprijin, deoarece, în ultimii 15 ani, de când zona Rânca a luat amploare, nu s-au efectuat lucrări de infrastructură, respectiv nu s-a asfaltat nicio străduţă (nici măcar nu s-a pietruit), nu s-a făcut niciun loc de agrement, nu s-au construit pârtii de ski, având în vedere că această zonă este situată la cota de 1.680 m, însă în timp, ea a migrat spre cota de 2.000 m”, arată Pănescu în scrisorile trimise lui Cioloș și Tăriceanu.
Șeful cabanierilor îi cere șefului Guvernului să susțină unirea domeniului schiabil de la Rânca și a celui de la Vidra, dar și asigurarea unui program clar de funcționare a Transalpinei, Pănescu propunând finanțarea de la buget a unor stâne cu standarde europene la care să fie vândute produse tradiționale. „Proiectul a fost modificat ulterior, pentru executarea mai multor pârtii în zona Rânca, de aproximativ 24 km şi unirea acestor pârtii cu cele ale domeniului skiabil Vidra, care deţine 14 km de pârtii (zonă unde în prezent nu este nicio locaţie de cazare), unire care se poate realiza printr-o telegondolă de aproximativ 10 km sau cu telescaune”, ai scrie Pănescu, în speranța că doleanțele sale și ale asociației pe care o conduce vor ajuta la dezvoltarea stațiunii, el menționând că susținerea acestor proiecte ar putea duce la crearea a circa 800 de slujbe noi la Rânca în domeniul turismului.

Vizualizări: 2,584

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: