Patru oferte depuse pentru modernizarea trecerilor de cale ferată

Licitația lansată de Sucursala Regională de Căi Ferate Craiova pentru modernizarea a 16 treceri la nivel a atras patru oferte, depuse atât de companii românești, cât și de o firmă austriacă. Valoarea totală a proiectului se ridică la aproximativ 18 milioane de euro.
Procedura de achiziție, publicată în sistemul electronic în luna iunie, vizează realizarea proiectului tehnic de execuție și execuția lucrărilor, împărțite în cinci loturi. Estimările financiare variază între 83,2 milioane și 90,9 milioane de lei, fără TVA.
Lotul 1 are cea mai mare valoare, cuprinsă între 30,6 și 33,4 milioane de lei, și include modernizarea trecerilor la nivel situate pe linia Filiași–Turceni–Târgu Jiu. Lotul 2 vizează același traseu feroviar, pentru alte trei treceri, cu un cost estimat între 12,9 și 14,1 milioane de lei. Lotul 3 se referă la lucrări pe liniile Piatra Olt–Caracal–Corabia și Roșiori Nord–Roșiori Est, cu o valoare de până la 10,7 milioane de lei. Lotul 4, în valoare maximă de 15,6 milioane de lei, privește trei treceri pe linia Piatra Olt–Podu Olt, iar lotul 5, evaluat la aproximativ 16,9 milioane de lei, acoperă modernizarea altor trei puncte de pe aceeași rută.
La termenul limită din 2 octombrie, au fost depuse patru oferte. Compania austriacă Strabag a intrat în competiție individual pentru Lotul 1, având ca terț Strabag Rail a.s. și subcontractanți SPIACT Craiova și Baicons Impex. San Electroterm Grup a depus oferte pentru toate cele cinci loturi, în asociere cu Antrepriza de Construcții Căi Ferate și Baicons Impex. O altă companie, Gdo Mov Impex SRL, a intrat de asemenea în competiție pentru toate loturile, cu Rotermit ca subcontractant și Vio–Top ca terț. În fine, o asociere formată din Infra System Proiect, în calitate de lider, și Omega Cert Sistem SRL a depus ofertă pentru toate cele cinci loturi, apelând la Antrepriza de Construcții Căi Ferate și Baicons Impex drept subcontractanți.
Câștigătorii licitației vor fi desemnați după evaluarea ofertelor, iar lucrările urmează să modernizeze infrastructura rutieră și feroviară din regiunea Olteniei, unde numeroase treceri la nivel reprezintă încă puncte vulnerabile pentru siguranța circulației.
Vizualizări: 371
Distribuie Trimite pe WhatsApp