Șoferii de mașini electrice, tot mai frustrați: stații defecte, aplicații inutile și lipsă de suport real

Tot mai mulți posesori de mașini electrice își pierd răbdarea în fața realității dure a infrastructurii din România: stații de încărcare defecte, aplicații inutile, suport inexistent în weekenduri și lipsă totală de empatie din partea angajaților benzinăriilor sau a șoferilor de mașini termice care blochează locurile special destinate.

Cătălin Țene, un utilizator activ de vehicul electric, a relatat recent o experiență-limită trăită pe ruta Brăila–Ploiești, când a fost la un pas să rămână în pană din cauza unei succesiuni de stații de încărcare nefuncționale sau blocate. Deși autonomia nu mai este principala problemă la noile modele electrice, lipsa unei infrastructuri coerente de încărcare continuă să pună piedici reale mobilității electrice.

„Am încercat să încarc în Buzău, la MOL. Stația părea activă, dar apărea offline în aplicație. Am resetat, am așteptat, nimic. Am mers la altă stație, la Restaurant Garden – și acolo eroare pe ambele mufe, CCS și Type 2. A treia încercare, la Romstal: nici CCS1, nici CCS2 nu mergeau. Mai grav, la fiecare încercare mi-au blocat câte 150 de lei garanție”, a relatat Țene. În cele din urmă, a reușit o încărcare minimă pe Type 2, suficient cât să ajungă în Ploiești.

La Ploiești, dezastrul a continuat: „La Ledmax, stațiile 3 și 4 erau nefuncționale, o mufă a rămas blocată. Aveam 5% baterie. M-am riscat și am mers cu 50 km/h până acasă. Am ajuns cu 2%. La stația monofazată de acasă a funcționat.”

Cea mai mare problemă, consideră el, nu este autonomia mașinii, ci lipsa unei rețele de încărcare bine întreținute și ușor de folosit. „Dacă suni la suport, programul e doar luni-vineri, orele lucrătoare. Adică, în weekend, ești pe cont propriu. Iar angajații stațiilor dau din umeri – nu e stația lor.”

Alți utilizatori au confirmat situația: stații defecte semnalate doar prin foi A4, aplicații care afișează eronat că stațiile funcționează, parcări pentru electrice ocupate de mașini termice – deseori BMW sau Mercedes – fără nicio sancțiune. „Nu vom avea adopție în masă a vehiculelor electrice până nu avem o infrastructură adevărată. Ce avem acum e o MEGA țigănie”, comentează Sorin Petrisor.

Totuși, există și voci mai echilibrate, care atrag atenția că o planificare atentă a traseului și folosirea aplicațiilor verificate poate preveni astfel de situații. „Folosesc doar stații echarge, Tesla, OMV, care știu că funcționează. Nu mă bazez pe cele cu recenzii slabe din plugshare”, recomandă Alin Butnar.

În concluzie, povestea lui Cătălin Țene este doar una dintre zecile relatate în comunitățile de șoferi EV. Deși tehnologia vehiculelor electrice evoluează rapid, infrastructura pare să bată pasul pe loc, iar frustrările cresc.

Vizualizări: 176

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Economie:

Citește și: