A fost descoperită o planetă de mărimea lui Jupiter

Astronomii au au descoperit o nouă planetă de mărimea lui Jupiter care orbitează o stea moartă. Cercetătorii explică faptul că aceasta este prima dată când fac o astfel de descoperire, planetele fiind grupate în jurul unor stele precum Soarele.

Aceasta este prima dată când o exoplanetă intactă a fost descoperită în proximitatea unei pitice albe, potrivit unui studiu recent, notează Science Alert. Cercetătorii au spus că soarta acestei planete uriașe, numită WD 1586 b, oferă o imagine asupra viitorului propriului nostru sistem solar, atunci când Soarele va îmbătrâni și se va transforma într-o stea pitică albă, în aproximativ 5 miliarde de ani. Când își termină rezervele sale de hidrogen, o stea ca Soarele moare, extinzându-se într-o stea gigantă roșie incandescentă care arde și înghite planetele din apropiere. Apoi steaua se prăbușește sub propria greutate, fiind redusă doar la miezul său ars. Acest miez este numit de către oamenii de știință o pitică albă, o stea extrem de densă care strălucește extrem slab cu energia termică rămasă şi se estompează încet de-a lungul a miliarde de ani. Cercetările anterioare au sugerat că unele astfel de stele pot păstra resturi mai îndepărtate ale sistemelor lor planetare.

Deși o astfel de situație a fost teoretizată, nicio planetă intactă nu a fost detectată pe orbită în jurul uneia dintre stelele moarte. Un exemplu anterior al unui sistem similar, în care se vedea că un obiect care trecea în fața unei pitice albe, arăta doar un câmp de resturi rămase dintr-un asteroid care se dezintegra.

În prezent, astronomii încearcă să stabilească modul în care această planetă a reușit să supraviețuiască atât de aproape de steaua sa. Se crede că faza în care o stea devine o gigantă roșie face puțin probabil ca planetele din apropiere să supraviețuiască. Astfel, atunci când același proces se va întâmpla și cu Soarele nostru, Venus și Mercur ar fi de așteptat să fie înghițite, posibil, și Pământul, au explicat cercetătorii.