Adidas: Puterea unui logo

Există o mulțime de branduri producătoare de îmbrăcăminte și încălțăminte sport. Totuși nu multe sunt cele care își permit să vândă aceste produse la un preț mai ridicat doar pentru că prezintă anumite elemente de branding (de obicei logo-ul). Dar brand-urile de succes pot să facă asta tocmai datorită popularității lor. Pentru că odată ce un anume trening are un logo inscripționat, acesta devine un vector de imagine al brandului, iar persoana care îl poartă devine un ambasador de brand.

Pentru că un produs sau un serviciu nu acoperă doar dimensiunea funcțională sau cea financiară. Cumpărătorii aleg de cele mai multe ori pe baza emoțiilor și de prea puține ori pe un fond rațional. Tocmai acesta este motivul pentru care un brand care vrea să fie de succes trebuie să își contruiască o reputație și să ajungă să acopere atât dimensiunea emoțională, cât și pe cea simbolică. Când ne cumpărăm niște pantofi sport nu ne alegem doar o pereche de încălțări pentru alergat, alegem o poveste și o imagine a unui brand cu care vrem să ne asociem și să fim asociați.

Astăzi, Adidas este unul dintre cei mai mari producători de pantofi sport, îmbrăcăminte și accesorii sportive. La începutul secolului XXI a fost cel mai mare producător de îmbrăcăminte sport din Europa și al doilea ca mărime din lume după Nike. Produsele lor au fost identificate istoric printr-o marcă comercială cu trei linii paralele, care este folosită și astăzi drept logo al companiei.

Adidas este o abreviere a numelui fondatorului mărcii, Adolf Dassler. După Primul Război Mondial, familia Dassler a început să producă pantofi. Jesse Owens, un mare sportiv american și unul dintre primii ambasadori de brand ai companiei, a purtat pantofii dăruiți de la Adolf Dassler în timpul Jocurilor Olimpice de la Berlin din 1936.

Deja în anii 1950, compania a câștigat o popularitate semnificativă, pe măsură ce jucătorii de fotbal au început să poarte pantofii companie. Firma s-a extins ulterior în articole de agrement, lansând inclusiv mingi de fotbal în 1963. Patru ani mai târziu, a început să producă și îmbrăcăminte. Chiar dacă Adidas a fost marca lider în încălțămintea sport timp de mulți ani, concurența s-a intensificat de-a lungul timpului.

Cele mai de succes asocieri de brand încep cu Jesse Owens, care a câștigat patru medalii de aur la Jocurile Olimpice din 1936. De asemenea, echipa de fotbal germană a câștigat apoi meciul final al Cupei Mondiale în 1954 tot purtând încălțămintea mărcii. O altă campanie de co-branding mai recentă a brandului este cea din 2016 cu Kanye West.

Marketingul este coloana vertebrală a unei afaceri și companiile mari pun adesea un accent însemnat pe strategiile lor de marketing. Povestea de succes a unui brand este și ea incompletă fără un accent exclusiv pe marketing. În anii de dinaintea pandemiei, Adidas și-a crescut treptat bugetul de marketing, urmând ca ulterior să fie nevoită să îl reducă la loc din cauza costurilor foarte ridicate.

Cheltuielile de marketing cuprind atât investiții la punctul de vânzare, cum ar fi publicitatea și amenajările pentru magazine, cât și investiții de marketing, cum ar fi contractele de sponsorizare, publicitate media și evenimente. Această investiție pare să dea roade, valoarea mărcii triplându-se din 2016 în 2020. În plus, campania sa din 2018 „Original is Never Finished” a fost recunoscută ca una dintre cele mai eficiente eforturi de publicitate din lume în 2018.

Totodată, campania „Totul în sau nimic” este cea mai costisitoare campanie media realizată vreodată de brand. Aceasta include într-o reclamă de televiziune, care include ambasadori ai mărcii precum atacantul argentinian, Dani Alves și Luis Suárez, precum și o piesă de Kanye West.

Această reclamă ilustrează mentalitatea curajoasă pe care o promovează brandul, demonstrând devotamentul și angajamentul necesare pentru a câștiga un campionat de o asemenea anvergură. Orice efort mai mic de 100% nu va câștiga Cupa Mondială. Viziunea brandului este că această dedicare maximă este singura modalitate de a practica un sport, de a-ți elibera potențialul și de a profita la maximum de cel mai mare eveniment sportiv.

Vizualizări: 309

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Tendințe:

Citește și: