Alertă! Risc de autoaprindere a cărbunelui la o carieră a CEO

Peste 40 de mii de tone de cărbune de la o carieră a CE Oltenia riscă să se autoaprindă. Este vorba de lignitul extras de la Cariera Husnicioara care stă de câteva săptămâni în depozite, unitatea neavând desfacere. Liderii sindicali își pun speranța că şefii CE Oltenia vor rezolva cât mai repede problema legată de contractul de transport pe calea ferată, astfel încât lignitul din depozite să fie dus la Termo Turceni în cel mai scurt timp.

Livrările de cărbune de la Cariera Husnicioara către Termo Turceni ar fi trebuit să înceapă încă de săptămâna trecută. Numai că CE Oltenia nu a ajuns la o înțelegere cu CFR Marfă, în ceea ce privește tariful pe tona de cărbune transportată. Liderii sindicali de la carieră trag un semnal de alarmă. Spun că există risc de autoaprindere a cărbunelui în depozite. „Avem 40 de mii de tone de cărbune care au început să fumege. Așteptăm să livrăm că tot se plâng că n-au cărbune în termocentrale, dar pe noi ne țin la mantinelă. Știu că a fost organizată o licitație pentru transportul pe calea ferată, să vedem ce va hotărî conducerea CE Oltenia. Trag speranța că se va rezolva situaţia, pentru că săptămâna viitoare, dacă lucrurile nu se vor rezolva, va fi foarte greu”, a declarat Paul Constantinescu, liderul sindicatului de la Cariera Husnicioara. 

Conform unor surse din companie, licitația organizată de CE Oltenia pentru desemnarea operatorului de transport pe calea ferată a eșuat, după ce singurul ofertant a venit cu un preț mult prea mare față de cel practicat până de curând. Licitația a fost reluată, iar miercuri, 14 iunie, au fost deschise ofertele primite. Dacă nu vor exista contestații, iar contractul va fi atribuit, cărbunele de la Husnicioara ar putea redeveni materie primă pentru Termo Turceni într-o săptămână.

Salariații lucrează în momentul de față la program de 4 zile, iar în a cincea zi sunt în concediu fără plată. Lucrează pe partea de reparații și decopertă steril, dat fiind faptul că nu au ce face cu cărbunele dacă îl extrag, depozitele fiind pline. „A expirat și contractul cu cel care transporta salariații. Acum vin oamenii cum pot la serviciu, din zona Severin și Motru. Sperăm să refacă licitația pentru traseele acestea, de Motru și Severin”, se plânge sindicalistul Constantinescu.

Galerie foto



Vizualizări: 3,358

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Economie:

Citește și: