Asfaltarea unui drum național din Gorj, în licitație de un deceniu

Un drum național care traversează patru județe arată ca după bombardamente, dar nu poate fi reparat așa cum ar trebui pentru că este, de mai bine de zece ani, în licitație. Procedura n-a mai ajuns la un deznodământ, dar nici drumarii nu pot face decât cârpeli pentru că legea nu le-ar permite mai mult. Este vorba de Drumul Național 67B care face legătura între Târgu Jiu și Pitești.

Șoseaua tranzitează patru județe: Gorj, Vâlcea, Olt și Argeș. De ani de zile, reabilitarea drumului este în licitație, dar niciun demers nu a fost dus până la capăt așa că nici nu s-a putut interveni pe șoseaua care s-a umplut de gropi și denivelări, în unele zone, chiar alunecările de teren au afectat carosabilul.

În fața situației din teren, autoritățile spun că nu au soluții. Prefectul își amintește că drumul e în licitație de șase ani. În realitate, e de aproape 12. „Nu se poate interveni să se facă lucrări majore pentru că este în licitație de vreo cinci, șase ani. Fiind în licitație, dacă intervii și faci reparații de anvergură, nu poți. Trebuie reparat, dar nu îi lasă pe cei de la Secția de Drumuri să facă reparații substanțiale pentru că se presupune că acel drum este în licitație și dacă tu faci reparații, se schimbă parametrii. Nu poate fi decât cârpit”, a explicat prefectul Corneliu Răducan Morega.

Ca să grăbească lucrurile, prefectul a anunțat că vrea să-i expună problema ministrului Transporturilor. „Nu cred că este o soluție să se dea către județe. Atunci va face fiecare bucata lui și vom avea una reparată, alta nu, și tot așa. Să sperăm că se va reface integral acest drum. Intenționez să merg la București cu jalba-n proțap și să forțez, să împing lucrurile pe un făgaș normal și cu acest drum, și cu drumul de centură. La centură, se lucrează și nu prea”, a declarat prefectul.

Prima licitație pentru tronsonul de drum de 188 de kilometri, între Târgu Jiu și Pitești, a fost organizată în 2009. Compania de Drumuri punea atunci la bătaie peste 560 de milioane de lei, fără TVA. Deși erau promisiuni că lucrările sunt gata în trei ani, acest lucru nu s-a mai întâmplat nici până în ziua de azi, iar procedurile de licitație au fost contestate, blocate și reluate la nesfârșit fără vreun rezultat.

Vizualizări: 1,614

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: