CEZ Vânzare oferă „Adăpost cu Energie” pentru 15 copii din familii monoparentale

Furnizorul de energie electrică și gaze naturale CEZ Vânzare și-a asumat lupta împotriva sărăciei energetice ca una din principalele misiuni ale companiei.

Din anul 2019 compania este parte și din Proiectul European SocialWatt, al cărui principal scop este creșterea eficienței energetice și stoparea sărăciei energetice.

Cel mai recent demers al furnizorului, numit “Adăpost cu Energie”, adresează un subiect mai puțin abordat în România, însă extrem de important: sărăcia energetică cu care se confruntă comunitățile vulnerabile.

Ce presupune proiectul și cine va beneficia de pe urma lui, aflăm de la Cornelia Szabo, CEO și Președinte al Directoratului CEZ Vânzare.

Ce înseamnă sărăcie energetică și cum este văzut acest fenomen la nivel european?


Cornelia Szabo: Conform legii 196/2016 privind venitul minim pentru incluziune, în vigoare din anul 2021, sărăcia energetică înseamnă ,,imposibilitatea consumatorului vulnerabil de a-și atinge minimul necesar de energie pentru încălzirea optimă a locuinţei în timpul sezonului rece.

Sărăcia energetică este un fenomen care afectează consumatorii vulnerabili de pretutindeni, din punct de vedere social și economic, având impact inclusiv asupra sănătății celor afectați. În realitate, mai mult de 10 % din populația Uniunii Europene este afectată de sărăcia energetică, asta înseamnă aproximativ 50 de milioane de oameni.

Astfel, fenomenul a dat naștere unui proiect denumit SocialWatt, care este un proiect european de eficiență energetică, cu scopul clar de a reduce sărăcia energetică prin implicarea entităților din domeniul energiei în dezvoltarea unor soluții inovatoare, aplicabile la nivelul comunităților vulnerabile. Proiectul a început în luna septembrie a anului 2019 și are o durată de 36 de luni. Decizia ca CEZ Vânzare să se implice în acest proiect a venit la fel de natural ca atunci când am decis să dotăm copiii cu tablete pentru a-și continua studiile în pandemie, sau ca atunci când am montat panouri fotovoltaice pe acoperișurile școlilor. Susținem inovația și considerăm că aducând-o mai aproape de clienții noștri putem avea un impact real în combaterea sărăciei, indiferent că aceasta este energetică sau financiară.

Ce este “Adăpost cu Energie”?

Cornelia Szabo: “Adăpost cu Energie” este un program de responsabilitate socială și eficiență energetică, lansat de către CEZ Vânzare și Asociația CSR Nest, sub formă de competiție de granturi.  În urma radiografierii comunităților în care CEZ Vânzare își desfășoară activitatea, am constatat că sărăcia energetică este una din problemele stringente cu care acestea se confruntă, așa că am hotărât să acționăm în acest sens. Numele nu este deloc întâmplător, vorbim de o casă care oferă siguranță, inclusiv siguranța că electrocasnicele folosite nu te pun în pericol și nu îți generează costuri prea mari.

De ce competiție de granturi?

Cornelia Szabo: Ne-am dorit să implicăm ONG-urile locale de profil și să le oferim libertate în a veni cu cele mai bune soluții de a ajuta. Avem un istoric extrem de frumos în colaborarea cu organizațiile nonguvernamentale, așa că am profitat și de această ocazie ca să ne unim forțele. Proiectul care s-a pliat cel mai bine pe direcțiile competiției a câștigat grantul de 39.000 RON.

Cine este câștigătorul?

Cornelia Szabo: Proiectul câștigător aparține Asociației Vasiliada – Filiala Târgu Jiu și implică utilarea cu echipamente eficiente energetic locuințele a 15 copii proveniți din familii monoparentale, din municipiul Târgu Jiu.

Principalii câștigători sunt însă beneficiarii, care se vor bucura de măsurile propuse în proiect, menite să le îmbunătățească condițiile de trai și confortul căminelor. A fost cu adevărat emoționant să cunoaștem poveștile beneficiarilor, pentru care o centrală termică nouă era doar un vis. Mulți dintre ei nu cunoșteau diferențele între A+ sau A+++. Proiectele de genul acesta își propun inclusiv educarea clienților în spiritul eficienței energetice, care poate aduce economii considerabile la plata facturilor.

Când vor ajunge echipamentele la beneficiari?

Cornelia Szabo: Proiectului a fost implementat luna aceasta, cu sprijinul Asociației CSR Nest, echipamentele fiind alese în urma unei anchete sociale desfășurate la locuințele persoanelor vizate, pentru a identifica exact nevoile fiecărui cămin.

Deși “Adăpost cu Energie” a fost lansat ca un proiect pilot, ne-am propus să dezvoltăm mai departe această inițiativă, diminuarea sărăciei energetice fiind o misiune pe care ne-am asumat-o pe termen lung.

Imagini din timpul implementării proiectului, discuțiile cu cei implicați, precum și impresiile beneficiarilor după ce au primit echipamentele, le puteți vedea pe toate în clipul de aici.

Ce alte demersuri face CEZ Vânzare pentru a combate sărăcia energetică?
Cornelia Szabo: Vom continua lupta împotriva sărăciei energetice. Așa cum v-am spus, este o misiune asumată pe termen lung. #PromisiuneaVerde - platforma CEZ Vânzare care încurajează grija față de resursele oferite de natură și atenția la nevoile oamenilor, a dezvoltat un instrument digital de analiză prin care consumatorii din întreaga țară au putut descoperi cât de eficiente sunt locuințele lor din punct de vedere energetic. Prin completarea unui chestionar și răspunsul la câteva întrebări simple, adaptate tipului de locuință, utilizatorii au putut afla dacă au o casă verde – eficientă permanent, o casă albastră – optimă, o casă galbenă – consumatoare sau o casă roșie – ineficientă energetic.

Și pentru că un comportament eficient energetic se dobândește în timp, prin informare constantă și acces la informație, am lansat „ENERGIADA” – o campanie desfășurată cu sprijinul unor persoane cunoscute, campioni în domeniile lor de activitate. Campania vine cu o serie de videoclipuri de informare cu privire la eficiența energetică și cu sfaturi utile prin care putem îmbunătăți acest aspect.

Vă învităm în Portalul de Eficiență CEZ, unde am adunat toate aceste informații și sfaturi utile legate de eficiența energetică, dar și un E-book care poate fi descărcat gratuit.

În plus, derulăm mesaje TV și la radio cu sfaturi de eficiență energetică în comunitatea locală în care ne desfășurăm activitatea. Vă invităm să le descoperiți și să le aplicați în viața de zi cu zi.

Mai multe informații despre programul pilot de responsabilitate socială „Adăpost cu Energie” pot fi descoperite pe https://www.cezinfo.ro/adapost-cu-energie/, dar și pe canalele de Social Media CEZ România (Facebook, Linkedin, Instagram, YouTube, Twitter).

Galerie foto


Vizualizări: 725

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Civic-media:

Citește și: