Clement Mocanu, prejudiciu de milioane de euro la Gara de Nord

Firma omului de afaceri româno-american Clement Mocanu beneficiază de preţuri extrem de mici la terenul pe care îl are închiriat în Gara de Nord, susţine Ministerul Transporturilor. Prejudiciul este estimat la sute de mii de euro în fiecare lună. Mocanu este celebru în Gorj după ce s-a autodenunţat în 2004 cum că a dat şpagă fostului preşedinte al Consiliului Judeţean Gorj, Nicolae Mischie, dar şi altor persoane publice din judeţ.

Un raport al Corpului de Control al Ministerului Transporturilor arată că afaceristul care a fost implicat în diferite scandaluri la nivel de judeţ a avut parte de clemenţă maximă din partea fostei conduceri a CFR. Fostul director general Mihai Nicolaiciuc, dat în urmărire generală şi căutat pentru alte prejudicii create companiei de căi ferate, a fost de acord atunci când era în funcţie ca metrul pătrat de teren din Gara de Nord să îi fie închiriat lui Mocanu cu doar 10 dolari pe lună.

Inspectorii de la Corpul de Control susţin că preţul pieţei în Gara de Nord este de 600 de euro pentru fiecare metru pătrat închiriat lunar. Conform calculelor făcute de aceştia, CFR pierde lunar circa 600.000 de euro, bani care ar putea fi folosiţi la modernizarea unui kilometru de cale ferată pe care s-ar putea circula ulterior şi cu 120 km/h. Un raport înaintat de conducerea regionalei CFR Bucureşti Consiliului de Administraţie al societăţii arată că Mocanu va mai beneficia de spaţiile respective la preţul de nimic şi în următorii ani. Contractul pe care acesta îl are cu CFR nu prevede clauze de reactualizare anuală a chiriei şi nici nu poate fi anulat. Contractul îi permite acestuia, în schimb, să închirieze spaţiile cu preţuri mult mai mari, lucru care îi şi asigură venituri estimate lunar la câteva mii de euro.

„Acest fapt a fost posibil urmare a abuzurilor conducerilor companiei şi regionalei de la vremea respectivă, clauzelor dezavantajoase căii ferate şi a salariaţilor cu responsabilităţi privind încheierea şi derularea contractului”, se arată în raportul cu pricina. Fostul ministru al transporturilor, Ludovic Orban, ştia şi el despre situaţia respectivă, dar spune că nu avea ce să facă atâta timp cât în contract erau clauze care împiedicau orice modificare a acestuia. Fostul demnitar afirmă că tot ce a reuşit să realizeze a fost să blocheze prelungirea contractului la aceleaşi tarife după perioada de zece ani. În aceste condiţii, CFR-ului nu-i mai rămâne decât să aştepte să treacă deceniul de contract, timp în care Clement Mocanu va putea să îşi deruleze liniştit afacerile din Gara de Nord. Veniturile sunt sigure, chiar dacă statul s-a fraierit singur şi chiar cu bună ştiinţă pe vremea fostului director general al CFR.

Vizualizări: 1,303

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Eveniment:

Citește și: