Comerțul electronic sau comerțul tradițional? Care este cea mai bună opțiune pentru afacerea ta?

Comerțul ocupă un rol foarte important în economia națională, atât cel desfășurat prin magazinele fizice, cât și cel derulat în mediul online. Cumpărătorii au o mare flexibilitate în a alege produsele potrivite, vânzătorii întrecându-se în oferte și reduceri pentru a le câștiga încrederea.

Tot mai mulți antreprenori au decis să câștige bani prin comercializarea de produse prin mediul online sau prin magazinele clasice, căutând să obțină profituri cât mai mari și clienți fideli.

Dacă te gândești și tu să începi o afacere, dar nu știi ce să alegi între comerțul electronic și cel tradițional, te ajutăm noi cu avantajele și dezavantajele fiecăruia. Nu există o variantă corectă și una greșită, există varianta potrivită afacerii tale. Dacă spre exemplu comercializezi produse perisabile, probabil magazinul offline este mai potrivit, dacă vinzi servicii digitale, mediul online ar trebui să fie alegerea ta.

Costurile operaționale

Pentru a- ți vinde produsele într-un magazin clasic, costurile sunt mai ridicate. Este nevoie să îți închiriezi un spațiu pentru vânzare și depozitare, să acoperi costurile cu angajații, utilitățile și amenajarea magazinului. Pentru a-ți comercializa produsele online, e necesar un site sau te poți lista pe diverse platforme Marketplace. Va trebui să plătești un profesionist care să se ocupe de realizarea site-ului și a fotografiilor de prezentare, pentru depozitare sau pregătirea comenzilor fiind suficientă chiar și locuința personală. Comerțul electronic are cheltuieli operaționale scăzute, comparativ cu cel tradițional.

Dificultate

Oricine se poate ocupa de comercializarea produselor prin intermediul magazinelor clasice, nu sunt necesare cunoștințe tehnice sau informații aprofundate despre strategiile de marketing. Dacă ai un spirit întreprinzător și ești organizat, poți administra cu succes o afacere offline. Pentru a te lista și promova în mediul online, cunoștințele digitale sunt cruciale. De aceea, vânzările online solicită o anumită pregătire, pentru a genera rezultate cât mai bune.

Accesibilitate

Într-un magazin fizic, produsele pot fi achiziționate de clienți în intervalul orar de funcționare a magazinului. Vânzarea este limitată de orele de lucru, zilele de weekend sau de alți factori externi care pot condiționa desfășurarea activității în magazin. De asemenea, magazinele fizice se adresează unei piețe restrânse, pe plan local. Avantajos pentru clienți este faptul că intră în posesia produsului, rapid, imediat după achitare, pentru comenzile online termenul de livrare fiind în medie de 2 zile.

În mediul virtual, cumpărătorii pot alege produsele tale 24 de ore din 24, fără limite temporale sau spațiale, piața electronică fiind o piață extinsă, internațională, care îți pune la dispoziție foarte mulți potențiali clienți.

Percepția clienților

Clienții cumpără beneficiile și caracteristicile unui produs, utilitatea și calitatea sa. Magazinul clasic le oferă cumpărătorilor posibilitatea să analizeze atent produsul, să testeze calitățile acestuia sau dimensiunile reale. În incinta magazinelor clienții sunt consiliați permanent de către reprezentantul de vânzări și îndrumați către produsul potrivit.

În comerțul electronic, clienții aleg pe baza descrierii produsului, a imaginilor de prezentare sau a feedback-ului primit de la clienți, toate raportate la produsele competitorilor. Spre deosebire de magazinul fizic, cumpărătorii online pot verifica produsul în câteva zile, în funcție de termenul de livrare.

Pentru a lua decizia cea mai bună este foarte important să te informezi cât mai mult despre vânzările online. Pe internet sunt disponibile o mulțime de articole interesante, care îți pot fi utile în pornirea și dezvoltarea afacerii tale online.

Succesul afacerii tale depinde doar de implicarea și organizarea ta. Fie că alegi să îți vinzi produsele în modul tradițional sau optezi pentru comerțul electronic, dacă te informezi și dezvolți o strategie de vânzări eficientă, rezultatele nu vor întârzia să apară.

Vizualizări: 243

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Tendințe:

Citește și: