Cum prevenim febra musculară după exerciţii fizice

Toată lumea recomandă acum efectuarea de exerciţii fizice acasă,  şi, cum este intezisă gimnastica la sală, oamenii se adaptează la noile reguli. Totuşi, cei care nu au făcut în mod regulat exerciţii fizice, fiind obişnuiţi cu mersul pe jos, se pot alege cu febră musculară.  

Nimeni nu este bucuros de acea stare de a doua zi, când trebuie să cobori din pat şi muşchii te dor îngrozitor.  Se numeşte febră musculară şi este  datorată lucrării intense a anumitor grupe musculare. Pentru a nu vă alege  cu aşa  ceva  trebuie să faceţi încălzirea muşchilor înaite de exerciţiile fizice.

O serie de exerciţii care să vă încălzească muşchii şi articulaţiile înainte de antrenament poate să vă ferească de acele dureri musculare ce vă aşteaptă a doua zi. Şi această încălzire vă mai poate feri şi de accidentările care pot apărea în timpul antrenamentului. Este foarte important să vă alocaţi 5-10 minute din antrenamentul dumneavoastră unei încălziri conştiincioase.

Dacă  facem exerciţii trebuie să ne menţinem suficient de hidrataţi pe tot parcursul zilei şi în special înainte, în timpul şi după antrenamentul propriu zis. Puteţi consuma şi suplimente recomandate înainte de activităţi fizice intense, care să conţină cofeină. Doze moderate de cofeină pot reduce durerile cauzate de febra musculară cu până la 50%.

Deşi suntem tentaţi să folosim medicamente pe bază de ibuprofen sau naproxen pentru a ne mai alina din durerea provocată de febra musculară e mai bine să ne abţinem deoarece ar putea să ne afecteze procesul de reconstrucţie musculară, producând o serie de dezechilibre în procesul de creştere şi refacere musculară.

Deşi nu putem evita, de cele mai multe ori, febra musculară de a doua zi după un antrenament intens, măcar ştim că există anumite măsuri pe care le putem lua pentru a limita această durere  care se instalează în muşchii noştri.

Vizualizări: 641

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Timp liber:

Citește și: