DECIZIE: Angajaţii de la UIC Motru intră în şomaj prin rotaţie

Directorul de la Unitatea de Închidere şi Conservare (UIC) Motru, Adrian Giurcău, a declarat că Directoratul CE Oltenia a decis ca angajaţii societăţii să intre în şomaj tehnic prin rotaţie. Iniţial, Directoratul aprobase o hotărâre prin care intrau în şomaj 102 persoane în perioada 19 ianuarie-28 februarie. Pentru că oamenii au protestat, s-a hotărât să facă toţi angajaţii câte zece zile de şomaj tehnic. De ieri, şaizeci de persoane au fost trimise acasă şi primesc 75% din salariu.

O treime din angajaţi au intrat în şomaj tehnic de luni, 19 ianuarie. Ei vor sta acasă zece zile, după care vor intra alţii şi ei revin la lucru, a spus directorul Adrian Giurcău. „S-a stabilit ca şi personalul rămas pe activităţile de recuperare de armături, de pază, aeraj şi evacuări apă să facă un număr de aproximativ 10 zile fiecare, prin rotaţie, astfel încât activitatea să nu fie pusă în pericol. Începând de luni au intrat în şomaj aproximativ 60 de persoane, o treime. Am împărţit intervalul 19 ianuarie-28 februarie, în trei intervale de câte două săptămâni, zece zile lucrătoare de fiecare salariat“, a explicat Giurcău. Dar asta nu durează la infinit. În martie trebuie să se ia o decizie în privinţa salariaţilor. Vor fi trimişi la pensie, transferaţi la alte unităţi sau vor pleca acasă cu plăţi compensatorii. „Nu se pune problema ca să se desfiinţeze locurile de muncă. La finalizarea perioadei de şomaj tehnic, la 1 martie, să revină şi probabil va intra în vigoare şi noul contractul colectiv de muncă. Vom vedea dacă se negociază un plan de restructurare între administraţia CE Oltenia şi partenerii sociali şi atunci vom hotărî. În perioada asta ianuarie-februarie vom decide pentru că au loc negocieri pe Contractul Colectiv de Muncă şi probabil, în paralel, a programului de restructurare“, a explicat directorul din Motru. Anterior, directorul Giurcău declarase că nu mai are nevoie decât de 36 de persoane şi că pentru restul nu mai e de lucru.

Vizualizări: 184

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: