Excavator oprit, incendiu la Jilţ Sud. „O să fim de râsul lumii”

Un excavator din Cariera Jilţ Sud a Complexului Energetic Oltenia este nefuncţional de câteva zile, după ce banda transportoare a ars sâmbătă noaptea pe circa un kilometru. Incendiul a pornit din cauza blocării unei role. Sindicaliştii spun că la Jilţ Sud este mobilizare generală pentru repunerea în funcţiune a benzii transportoare. Liderii sindicali cred că astfel de incidente vor mai urma, dat fiind faptul că nu s-au făcut investiţii în revizii şi nici în asigurarea drumurilor de acces în cariere.

Focul a cuprins banda transportoare a excavatorului nr.15 de la Cariera Jilţ Sud, după ce o rolă s-a blocat. Incendiul a izbucnit din cauza frecării rolei cu banda de cauciuc care era în funcţiune. Incendiul a avut loc în jurul orei 03.30 şi pompierii s-au luptat mai bine de trei ore cu flăcările. Potrivit sindicaliştilor, la faţa locului au intervenit mai multe echipaje de pompieri. Cert este că în urma incendiului a ars banda transportoare pe circa 1 km, fiind afectate şi alte subansamble electrice ale benzii.

„O rolă a luat foc şi nu s-a oprit banda, s-a încercat. A ars aproape toată banda. Era şi vegetaţie şi în stânga şi în dreapta, s-a propagat incendiul. Au venit pompierii militari de la Turceni, Motru, de la Târgu Jiu. Am avut şi noi cele două maşini de pompieri de la întreprindere, dar nu a prea fost drum de acces, aşa este la noi, dacă nici vara nu se fac, şi nu au putut să acţioneze repede. O maşină de-a noastră a rămas fără alimentare, n-a avut baterii, ca la noi la nimenea. Eu am rămas la funcţionare ca electrician, dar patru colegi de-ai mei s-au dus cu extinctoare. A ars banda aproape în întregime”, a declarat Ion Popescu, electrician la Cariera Jilţ Sud şi preşedinte al Sindicatului Renaşterea Jilţ Sud.

 „Nu mai avem cu ce funcţiona”

În momentul producerii incidentului, banda era folosită pentru transportul sterilului. Reparaţiile vor fi de durată, iar asta implică staţionarea excavatorului până la montarea unui nou covor, a cablurilor de comandă şi a altor echipamente care s-au distrus în incendiu. Sindicaliştii cred că vor urma şi alte astfel de probleme în cariere. „O dată şi o dată tot se întâmpla. Faptul că nu sunt oameni, la peste 1 km este un singur om. Tot pe cel de la bandă o să-l bage vinovat. În momentul în care banda s-a blocat, omul ce să mai facă de la 1 km? Acesta este începutul. Faptul că de un an şi jumătate-doi ani nu se fac decât 5% investiţii din ce s-a promis, tamburi, covoare, reductoare, nu drumuri de acces, inevitabil se va întâmpla. Bine că nu sunt pierderi de vieţi omeneşti ca la unităţile celelalte”, a comentat sindicalistul Ion Popescu.

Liderii sindicali ridică o nouă problemă. Şi nu este aceea a lipsei fronturilor de lucru. „O să fim de râsul lumii. O să avem front de lucru, pentru că s-a dat Legea 255, dar nu mai avem cu ce funcţiona. Nu s-au făcut revizii capitale, nicio investiţie. Şi e vară. Nu sunt drumuri de acces. Cum intrăm noi în iarnă dacă acum, pe seceta asta, nu ai drumuri de acces pe lângă circuite? Şi dacă nu faci investiţii acum, când e uscat, să pui reductoare, motoare, să echipezi benzile cu tamburi, cu role, cu tot ce trebuie, ce faci când plouă? Să vedeţi ce se va întâmpla, nu numai la Jilţ Sud”, a mai spus preşedintele Sindicatului Renaşterea Jilţ Sud.

Vizualizări: 7,956

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Economie:

Citește și: