Ziarul Pandurul angajează redactori și reporteri. Căutăm oameni curioși să pună întrebări autorităților și personajelor interesante din societate, să scrie povești simple, dar de impact, oameni dornici să învețe o meserie în care fiecare zi e altfel. Cunoașterea Limbii Române este condiție esențială. 

Nu solicităm experiență anterioară în presă, ci doar dorința de a învăța și de a descoperi locul în care trăim. 

Dacă ești interesat să lucrezi alături de noi trimite un CV la redactia@pandurul.ro.

(închide)

Keep calm and worry

Sigur știți afișele alea care au împânzit internetul cu ”Keep calm and ...” (în locul punctelor stau diverse îndemnuri, care mai de care mai haioase sau din contră). Textul original era ”Keep calm and carry on”. Sloganul este inventat de guvernul Marii Britanii în 1939, an de mari angoase și paranoia nu doar la nivel al populației, ci chiar și-n sferele înalte politice. Invazia nazistă părea iminentă, așa că poporului englez i se cerea să-și păstreze calmul și să continue să-și facă treburile de zi cu zi pentru ca țara să continue să meargă ca eticheta aia de la whiskey. Afișul nu a fost, până la urmă, niciodată publicat în foarte multe exemplare. Poate nici nu era chiar atât de inspirat. Gândiți-vă puțin, când știți că la o azvârlitură de băț de voi e marele război și că următoarea țintă sunteți voi, cam cât de calmi v-ați simți atunci când guvernul v-ar cere să vă păstrați calmul?

N-am adus întâmplător vorba de afișul la modă al acestei perioade. Într-adevăr, consumatorul se caracterizează, în această perioadă de negură postelectorală, printr-o acalmie altfel explicabilă. Lipsa banilor populației a făcut posibilă, paradoxal, o renaștere a speranțelor financiare pentru toate mijloacele de divertisment care nu implică ieșitul din casă. PRO TV-ul bate recorduri după recorduri la audiență (deja se înregistrează audiențe la nivelul începutul anilor 2000, fenomen aproape incredibil) iar Facebook-ul sfârâie zilnic, încins de catralioane de utilizatori. Nu m-ar mira să renască și industria aparatelor portabile de radio, mai ales că Digi Sport cu siguranță nu va mai avea chef să plătească banii pe care-i plătea odată pentru Liga I, deci pregătiți-vă să ”vedeți” meciurile doar la România Actualități, cu aparatul aproape de ureche.

Culmea, vorbele mărețe ale filosofului Gică Hagi este posibil să fie infirmate și s-ar putea să fie bine că e rău. Speranța de viitor care plutește în aer e o speranță neplăcută, dacă putem spune așa. Pentru că se referă la șansele pe care le întrevezi în urma prăbușirii complete. Din păcate, prăbușirea nu a avut loc încă, deci vom mai avea un pic de îndurat. Ulterior, însă, vom putea să renaștem din propria cenușă ca varanul Pheonix. Că doar cu varanii vom face reconstrucția, nu?

Vizualizări: 132

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Editorial:

Citește și: