Mecanic de locomotivă, la muncă de peste 52 de ore în momentul unui incident feroviar

Un mecanic de locomotivă se afla în serviciu de peste 52 de ore în mod continuu când a provocat un incident feroviar grav în stația CFR Lotru, în decembrie 2024, potrivit unui raport publicat recent de Agenția de Investigare Feroviară Română (AGIFER).

Incidentul a avut loc pe 11 decembrie, pe secția Piatra Olt – Podu Olt, și a implicat trenul de marfă nr. 57423, aparținând companiei PSP Cargo Group SA. Mecanicul a pus trenul în mișcare de pe linia 2 a stației Lotru fără a avea semnalul de plecare de la impiegat, încălcând grav regulamentele feroviare.

După ce a parcurs 180 de metri cu viteza de 11 km/h, trenul a talonat un macaz, provocând ruperea componentelor de control ale acestuia. La doar opt secunde după impact, mecanicul a efectuat o manevră de mers înapoi, deplasând trenul pe o distanță de încă 164 de metri, înainte de a-l opri complet.

Investigația AGIFER a relevat că mecanicul lucra neîntrerupt din 8 decembrie, ora 14:00, până în 11 decembrie, ora 18:40 – adică un total de 52 de ore și 40 de minute, din care 51 de ore și 55 de minute petrecute efectiv pe locomotivă. Durata depășea cu aproape 40 de ore limita maximă legal admisă, conform Ordinului MTI nr. 256/2013, care prevede un serviciu continuu de cel mult 12 ore pentru echipajele de trenuri de marfă.

Raportul concluzionează că starea fizică și psihică a mecanicului, afectată de stresul și oboseala acumulată, a contribuit decisiv la producerea incidentului. Ca urmare a anchetei, mecanicul a fost sancționat prin suspendarea permisului de conducere a locomotivei pentru două luni.

Vizualizări: 2,568

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Eveniment:

Citește și: