Operele lui Brâncuşi nu vor mai putea fi atinse!

Accesul turiștilor și contactul direct al acestora cu operele lăsate de Constantin Brâncuși în cele două parcuri din Târgu Jiu va fi restricționat de acum încolo, autoritățile locale intenționând să impună anumite limite de distanță până la care turiștii se pot apropia de lucrări.

Vizată este în special Coloana fără Sfârșit, după incidentul de duminică în care o fetiță de 12 ani din județul Olt a scrijelit cu piatra pe unul dintre module „S+S=BFF”, „BFF” însemnând abrevierea din engleză a cuvintelor „prieteni pentru totdeauna”. Incidentul s-a produs în condițiile în care fetița era parte a unui grup de copii veniți în vizită.

Soluţia: senzori de perimetrizare

Viceprimarul Adrian Tudor spune că în perioada următoare se vor monta senzori și camere de supraveghere, autoritățile locale fiind în discuții deja cu Ministerul Culturii pentru a obține toate aprobările necesare unui astfel de demers. „Gestul acestei domnișorici care a vrut să lase acest însemn ca dovadă că a trecut și ea prin Târgu Jiu a fost făcut de față cu mama ei care, din ce am înțeles de la polițiștii locali, era foarte deranjată că nu scria pe niciunde că nu e voie să faci așa ceva. Aș vrea să o întreb public pe doamna, dacă mă duc să îi zgârii mașina, eu încalc legea sau nu, pentru că pe mașină nu scrie că nu trebuie să o zgârii? Dacă mergem la muzeu scriem cu markerul pe tablouri sau le luăm de pe pereți ca să ne pozăm cu ele? După acest incident vor fi făcute mai multe demersuri pentru ca asemenea lucruri să nu se mai repete. Urmează montarea unor senzori de perimetrizare, care să te avertizeze că te afli în zona de protecție a operei și să conștientizezi acest lucru, dar și a unor camere de supraveghere video, care să fie conectate direct la dispeceratul Poliției Locale”, a explicat Adrian Tudor.

Șeful Centrului de Cultură „Constantin Brâncuși”, Doru Strâmbulescu, spune că a militat de mai mult timp pe lângă autoritățile locale pentru inițierea unei hotărâri de Consiliu Local prin care contactul direct dintre turiști și opere să fie limitat sau chiar interzis în așa fel încât aceștia să nu le mai poată atinge. Modulul de la baza Coloanei a devenit „negru” de la câte mâini l-au atins după restaurarea din 1999, situația lui fiind asemănătoare și în urmă cu două decenii.

Discuții despre limitarea contactului între turiști și singurele opere pe care Brâncuși le-a dorit expuse în aer liber erau și înainte de restaurarea începută în 1996 și terminată după mai bine de patru ani. La vremea respectivă, autoritățile locale au invocat dorința lui Brâncuși de a-i lăsa pe privitori să îi atingă capodoperele, măsura fiind valabilă și în prezent.

Vizualizări: 1,588

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Călătorii:

Citește și: