Primăria Alimpeşti poate scăpa de faliment

Primăria comunei Alimpeşti poate scăpa de la faliment doar în condiţiile în care va înfiinţa sau va adera la o Asociaţie Intercomunitară de Dezvoltare. Asta întrucât nu a obţinut aprobare pentru a angaja cele trei persoane impuse de proiectul european pentru funcţionarea Centrului de Informare Turistică. În caz contrar, primăria va trebui să plătească Uniunii Europene peste 4 miliarde de lei vechi plus penalităţi.

Ultimatumul acordat Primăriei Alimpeşti pentru angajarea a trei persoane în vederea funcţionării Centrului de Informare Turistică a expirat ieri. Guvernul nu a deblocat posturile solicitate, iar acestea reprezentau unul dintre obiectivele proiectului finanţat cu bani europeni. Neîndeplinirea lui obligă autorităţile să restituie avansul acordat de APDRP, cu penalităţile aferente. Suma care trebuie returnată depăşeşte 4 miliarde de lei vechi. În această situaţie Primăria Alimpeşti ar intra în faliment. „Fără cele trei posturi încadrate nu putem depune ultima cerere de plată care are ca termen limită data de 22 ianuarie 2013. Ca atare, vom fi obligaţi să restituim avansul acordat de APDRP cu penalităţile de rigoare din bugetul local ceea ce ne-ar aduce în faza de faliment. Uniunea Europeană ne obligă să restituim aproximativ 4 miliarde de lei vechi plus penalităţile aferente. Acestea sunt condiţiile impuse prin contractul de finanţare”, a declarat Elena Mosor, primăriţa comunei Alimpeşti.

Potrivit reprezentanţilor Instituţiei Prefectului, Primăria Alimpeşti poate ieşi din situaţia critică în care se află numai în condiţiile în care va înfiinţa sau va adera la o Asociaţie Intercomunitară de Dezvoltare. Astfel, prin cotizaţii lunare sau anuale, vor putea fi asigurate salariile angajaţilor. „Pentru moment soluţia recomandată de către Instituţia Prefectului Primăriei Alimpeşti şi altor primării care se află în această situaţie este aceea de a înfiinţa sau adera la o Asociaţie Intercomunitară de Dezvoltare. În acest fel, primăriile au posibilitatea să cotizeze lunar sau anual cu anumite sume de bani, sume din care vor putea să facă plăţi inclusiv cu privire la plata salariilor unor persoane pe care le vor putea angaja fără să fie condiţionate de restricţiile impuse de lege cu privire la încadrarea de personal în aparatul propriu al primarului”, a precizat Liviu Diaconescu, şeful Serviciului Verificării Legalităţii Actelor din cadrul Instituţiei Prefectului.

POSTURI

Până pe data de 22 ianuarie, Primăria Alimpeşti trebuia să încadreze doi ghizi turistici şi un agent de pază la Centru de informare turistică amenajat din fonduri europene prin Programul FEADR, Măsura 313.          

SIMILAR

Potrivit reprezentanţilor Instituţiei Prefectului, în situaţii similare celei de la Alimpeşti se mai află şi primăriile de la Ioneşti şi Târgu Jiu.

Vizualizări: 212

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Comunitate:

Citește și: