Reducerile false de Black Friday - La ce să te aștepți anul acesta

O lege recentă ia apărarea cumpărătorilor pentru următorul Black Friday. Aceasta promoție a fost mult timp ținta suspiciunilor românilor, care au considerat că există multe situații în care reducerile Black Friday sunt false, și folosite ca o altă tehnică de manipulare a comportamentului cumpărătorilor.

Din luna martie, s-a propus ca pe teritoriul României, orice magazin care anunță reducerea prețului unui produs, va trebui să indice cel mai scăzut preț pe care l-a avut acel produs în ultimele 30 de zile. 

Astfel, modalitatea de indicare a prețurilor produselor va fi mult mai ușor controlată și regularizată, nepermițând magazinelor să profite de anunțuri mincinoase și de mentalitatea de cumpărare a românilor în perioada Black Friday. 

Nerespectarea noilor reguli va constitui contravenție și va fi sancționată cu amenzi de la 7.000 lei la 35.000 de lei. 

Ce cred românii despre reducerile false

Potrivit unui sondaj realizat de Promo-codes, un site cu coduri promoționale, 26% dintre respondenți au spus că nu au încredere în reducerile de Black Friday, și că în perioada promoției sunt foarte atenți la produsele pe care le achiziționează. 

Aceștia spun că se interesează în avans asupra produselor pe care vor să le cumpere, și își notează o delimitare de preț pe care să o ia în considerare. Astfel reduc șansele de a fi păcăliți cu reduceri false, și au mai mult control asupra coșului final. 

Cu toate acestea, se pare că 2021 va fi încă un an în care tactica reducerilor false va fi posibilă. Noile reglementări vor trebui adoptate de Guvern până la 28 noiembrie 2021, și vor putea fi puse în practică doar începând cu 28 mai 2022. 

Astfel, pentru fiecare produs pe care vrei să îl achiziționezi de Black Friday, este important să te documentezi înainte. Există agregatori de prețuri pe care îi poți folosi să înțelegi care este valoarea adevărată a unui produs, unde poți compara diverse prețuri ale principalelor magazine din mediul online. Astfel, vei fi în gardă în ceea ce privește portofelul tău. 

Într-un sondaj realizat de aceeași sursă în anul 2019, 43% dintre respondenți au mărturisit că sunt atrași de mirajul reducerilor, și că își aleg, de multe ori, magazinele în funcție de cel care anunță cele mai consistente reduceri. Tot ei spun că au cumpărat de multe ori produse pentru care nu aveau trebuință doar pentru că prețul era redus. 

Deși acest lucru poate părea o metodă de economisire a banilor, de cele mai multe ori este fix opusul. Atras de discountul generos, ajungi să cumperi produse pe care, altfel, nu le-ai cumpăra, și pierzând bani în proces. Consilierii financiari ai Promo-Codes avertizează publicul să fie receptivi la oportunități, însă cu ochii în patru în momentul în care simt un impuls de a cumpăra ceva ce nu planificaseră. 

“Este foarte des întâlnit să auzim povești de genul acesta de la clienții care își doresc îndrumare financiară. Reducerile ne păcălesc ușor întrucât ne fac să simțim că dacă nu profităm de ele în acel moment, nu vom mai avea ocazia. Însă este foarte important să te întrebi dacă chiar ai nevoie de ocazia respectivă, sau o vrei doar pentru că la un moment dat s-ar putea să nu o mai primești,“ spune Alina Ghenea, din echipa Promo-Codes. 

Vizualizări: 1,801

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Timp liber:

Citește și: